Miniony rok to czas intensywnej pracy naszego zespołu nie tylko z uwagi na wdrażanie zmian wynikających z wprowadzanych przepisów oraz potrzeb naszych klientów i partnerów, ale również z uwagi na dynamicznie zmieniającą się sytuację epidemiczną i konieczność szybkiego reagowania na oczekiwania stawiane przez placówki medyczne. W związku z tym przygotowaliśmy krótkie podsumowanie najważniejszych nowości i zmian, które wdrożyliśmy w systemie Mediporta na przestrzeni 2020 roku, a na koniec przybliżamy ogólne plany naszego zespołu na kolejne miesiące pracy.
Jednym z głównych wyzwań, przed jakimi stanął nasz zespół w pierwszych miesiącach 2020 roku, było wparcie placówek medycznych w przeciwdziałaniu COVID-19. W związku z wprowadzanymi obostrzeniami swoje działania skupiliśmy przede wszystkim na jak najszybszym zapewnieniu przychodniom i gabinetom medycznym możliwości bezpiecznego udzielania porad i świadczeń zdrowotnych on-line. W związku z tym wprowadzono m.in.:
W 2020 r. klienci Mediporty wystawili 177 zleceń na badania w kierunku SARS-CoV-2 (COVID-19).
Szerzej o funkcjach wspierających walkę z pandemią COVID-19 pisaliśmy w osobnym artykule.
W ramach dostosowania systemu Mediporta do przepisów wchodzących w życie po 8 stycznia 2021 r., związanych z obiegiem skierowań w formie cyfrowej, rozszerzono integrację z systemem P1 o moduły umożliwiające realizację oraz wystawianie e-Skierowań. Moduły umożliwiają m.in.:
W 2020 r. klienci Mediporty wystawili 8873 e-Skierowań i przyjęli do realizacji 2331 e-Skierowań.
W obszarze e-Recept wdrożone zostały zmian wynikające przede wszystkim z wprowadzanych przepisów oraz związane z udostępnieniem przez system P1 i Ministerstwo Zdrowia narzędzi usprawniających proces wystawiania recept, w tym m.in.:
W 2020 r. klienci Mediporty wystawili 3252266 e-Recept.
Kolejny rozwiązaniem wprowadzonym w systemie Mediporta w 2020 roku, był moduł eZWM usprawniający wymianę informacji pomiędzy podmiotami zaangażowanymi w proces realizacji zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne, tj. pacjentem, świadczeniodawcą, realizatorem zaopatrzenia i Oddziałem NFZ. Moduł umożliwia m.in.:
Sprawdź elektroniczne zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne (eZWM)
Do ważnych rozwiązań, które zostały wprowadzone w 2020 roku, zaliczyć należy również funkcje dostosowujące system do zmian wynikających z Rozporządzenia Ministerstwa Zdrowia w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji oraz Rozporządzenia w sprawie zakresu niezbędnych informacji przetwarzanych przez świadczeniodawców. Zmiany te obejmowały m.in.:
Oprócz tego system Mediporta był stale rozwijany w obszarze bieżącej obsługi rozliczeń i dostosowania do wymogów NFZ, m.in. w zakresie:
Wartym odnotowania usprawnieniem zrealizowanym w ubiegłym roku jest również aktualizacja formularza kontaktowego, w ramach której został on rozbudowany m.in. o wskazówki oraz podpowiedzi dla użytkowników umożliwiające samodzielne rozwiązanie najczęściej pojawiających się wątpliwości związanych z obsługą i konfiguracją systemu. Oprócz tego formularz został rozszerzony o dodatkowe pytania, dzięki którym pomoc techniczna jest w stanie sprawniej przeanalizować i rozwiązać dany problem.
Spośród innych zrealizowanych zadań należy wymieć także optymalizację procesów wykonywanych w systemie, których efektem było znaczne skrócenie czasu takich operacji, jak generowanie harmonogramów pracowników, czy wgrywanie umów NFZ. Innym ważnym elementem, który wpłynął na poprawę działania systemu, było również wprowadzenie mechanizmu archiwizacji audytów.
W 2020 r. klienci Mediporty wystawili 126963 e-Zwolnień (e-ZLA).
Oprócz rozwoju systemu, wraz z początkiem 2020 roku nasz zespół rozpoczął również prowadzenie cyklicznych i bezpłatnych webinariów. Cieszyły się one dużym zainteresowaniem i były doskonałą okazją do poszerzenia ogólnej wiedzy o systemie i jego funkcjach. Omówiono na nich m.in. zagadnienia związane z pracą personelu rejestracji, pielęgniarek i położnych, lekarzy specjalistów i lekarzy POZ, administratorów oraz obsługą i konfiguracją systemu:
Oprócz tego przygotowano również webinaria poruszające zagadnienia związane z:
Na koniec podsumowania krótko prezentujemy plany na kolejne miesiące, związane z rozwojem systemu Mediporta. Działania naszego zespołu będą obejmowały m.in.:
Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.
Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.
Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.
Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.
Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.
Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.
Komunikacja z pacjentem jest kluczowym elementem opieki zdrowotnej. Odpowiednia komunikacja pomaga zbudować zaufanie, zapewnia pacjentowi poczucie zrozumienia i wsparcia, a także ułatwia wymianę istotnych informacji dotyczących zdrowia. Placówki medyczne coraz częściej wykorzystują nowe technologie aby kontaktować się ze swoimi pacjentami. Popularność zdobywają wiadomości SMS-owe oraz wiadomości e…
W naszym artykule pragniemy zwrócić uwagę na automatyczne wykonywanie kopii zapasowych oprogramowanie medycznego w gabinetach i przychodniach lekarskich. Kwestia bezpieczeństwa tak wrażliwych danych medycznych jest niezwykle istotną kwestią. Będąc właścicielem działalności medycznej musimy pamiętać, że przepisy ściśle regulują okres przez jaki dane medyczne historii choroby pacjentów powinny być…