Dermatolog i alergolog

Sprawdź, jak szybko wprowadzisz wyniki testów skórnych i zbierzesz informacje o dolegliwościach pacjenta

Jesteś lekarzem dermatologiem lub alergologiem i chciałabyś sprawdzić możliwości systemu Mediporta? Wypróbuj bezpłatną wersję demo i wybrane funkcje systemu:

  • dodawanie i przeglądanie formularzy dostosowanych do specyfiki pracy alergologa i dermatologa, ankiety dotyczące np. testów alergologicznych, księga zabiegowa,
  • korzystanie z fraz (gotowych opisów wizyt dopasowanych do specjalizacji),
  • szybkie wystawianie e-Recept (także na leki recepturowe) oraz e-Zwolnień , e-Skierowań ,
  • automatyczne i ręczne wprowadzanie zaleceń dla pacjenta,
  • wprowadzanie rozpoznań wg ICD-10 oraz procedur wg ICD-9 ,
  • obsługę kalendarza oraz tablicy, np. tworzenie umówień i potwierdzanie wizyt,
  • tworzenie elektronicznej kartoteki oraz dodawanie oświadczeń, zgód oraz ankiet dla pacjentów,
  • prowadzenie Elektronicznej Dokumentacji Medycznej EDM i Rejestru Zdarzeń Medycznych RZM wraz z ich wysyłką do platformy P1 zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • dodawanie załączników – system umożliwia dołączanie różnych plików np. wyników badań, zdjęć, skanów dokumentów,
  • wprowadzanie wyników testów do formularzy,
  • zarządzanie uprawnieniami pacjentów (np. automatyczna weryfikacja ubezpieczenia eWUŚ ),
  • przeglądanie listy wizyt i pacjentów,
  • przeprowadzanie telewizyt
  • system automatycznych powiadomień sms i e-mail dla pacjentów np. kod do e-recepty lub e-skierowań, przypomnienie o zbliżającej się wizycie i inne,
  • możliwość integracji z laboratorium, wysyłanie zleceń na badanie i odbiór w systemie wyników badań.

Przykładowe sekcje i formularze dostępne dla lekarza dermatologa lub alergologa:

  • Przebieg wizyty – zawiera m.in. formularz Opis wizyty umożliwiający wprowadzanie własnych opisów dotyczących wywiadu, szczegółów badania lub skorzystanie z gotowych zwrotów i opisów w formie fraz. Dzięki zakładce Historia możliwy jest również podgląd opisów wprowadzonych w poprzednich wizytach pacjenta oraz ich szybkie ponowienie.
  • Dokumentacja dermatologiczna – zawiera formularze umożliwiające szybkie oznaczenie głównych dolegliwości pacjenta w ankiecie oraz wprowadzenie wyników badania przedmiotowego. Dzięki możliwości tworzenia fraz można samodzielnie zdefiniować własne opisy do wykorzystania przy kolejnych badaniach.

Sekcje: Przebieg wizyty i Dokumentacja dermatologiczna
Sekcje: Przebieg wizyty i Dokumentacja dermatologiczna

  • Dokumentacja alergologiczna – sekcja zawiera zbiór formularzy umożliwiających m.in. wprowadzenie danych związanych z testami skórnymi, badaniem IgE itd. Dane pacjenta oraz przychodni są automatycznie pobierane do formularza i uwzględniane na wydruku.

Sekcje: Dokumentacja alergologiczna i Testy skórne
Sekcje: Dokumentacja alergologiczna i Testy skórne

  • e-Recepty,e-Skierowania oraz Zwolnienia (e-ZLA) – są to sekcje zintegrowane z systemami e-zdrowie ( P1 ) i Platformą Usług Elektronicznych ( PUE – ZUS ), umożliwiające wysyłkę e-Recepte-Zwolnień w czasie rzeczywistym, bezpośrednio z widoku wizyty lekarskiej (obecnie trwają prace nad możliwością wysyłania e-Skierowań ).

Sekcje: Recepty oraz Zwolnienia (e-ZLA)
Sekcje: Recepty oraz Zwolnienia (e-ZLA)

  • Zalecenia dla pacjenta – zawiera formularze, za pomocą których pracownik medyczny może wprowadzić dodatkowe wskazówki i zalecenia dla pacjentów, a następnie je wydrukować lub przesłać w wiadomości e-mail.
  • Dane rozliczeniowe NFZ – dzięki sekcjom Rozpoznania wg ICD-10 , Procedury wg ICD-9 , Produkty jednostkowe oraz Produkty jednostkowe na cele raportu zbiorczego możliwe jest wprowadzanie danych wymaganych do rozliczenia z NFZ.
  • SkierowaniaZaświadczenia – sekcje zawierają na bieżąco aktualizowany zbiór gotowych wzorów skierowań i zaświadczeń, np. skierowanie do poradni specjalistycznej, na badania laboratoryjne lub obrazowe, zaświadczenie o stanie zdrowia, ZUS N-9 oraz wiele innych.

Sekcje: Skierowania, Zaświadczenia oraz Zalecenia dla pacjenta
Sekcje: Skierowania, Zaświadczenia oraz Zalecenia dla pacjenta

  • Szablony wizyt – umożliwiają szybkie uzupełnienie opisów oraz innych danych dotyczących wizyty (dzięki szablonom wizyt można np. szybciej uzupełnić dane wymagane do rozliczenia z NFZ ).
  • Załączniki – sekcja umożliwia dodawanie plików zewnętrznych, np. skanów dokumentów, wyników badań ze szpitala, zdjęć RTG itd. (obsługiwane formaty plików to m.in. DCM , PNG , PDF).

Sprawdź jak Mediporta może wyglądać u Ciebie

Wypełnienie formularza kontaktowego i jego wysłanie równoznaczne jest ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych w celu otrzymania dostępu do wersji demonstracyjnej systemu oraz dalszego kontaktu w tym zakresie zgodnie z Polityką prywatności.

Dlaczego warto wybrać Mediportę

Oprogramowanie Mediporta jako rozwiązanie chmurowe, brak konieczności zakupu i utrzymywania serwerów, dostępność 24 godziny na dobę w każdym miejscu i na każdym urządzeniu z dostępem do internetu.

Widok wizyty dopasowany do każdej specjalizacji. Kompaktowy i przyjazny widok z wszystkimi potrzebnymi informacjami dostępnymi na jednej stronie.

Komunikacja e-mail i sms do pacjentów i lekarzy, umawianie on-line, obsługa telewizyt. Szybkie wyszukiwanie wolnych terminów, frazy i szablony oraz kopiowanie informacji z historii.

Program tworzony i rozwijany we współpracy ze specjalistami. Zgodność systemu z aktualnymi przepisami i zarządzeniami, powiadomienia dla użytkowników o aktualizacjach.

Dzięki usłudze migracji zachowana jest ciągłość dokumentacji medycznej i statystycznej przy zmianie oprogramowania.

Integracje z systemami i serwisami zewnętrznymi, np. NFZ (SZOI i PŚ), ZUS (e-Zwolnienie / e-ZLA), laboratoriami sieci ALAB i Diagnostyka, eWUŚ, APKUŚ, AP-KOLCE, LekarzeBezKolejki.pl (OSOZ) oraz ZnanyLekarz.pl, eZWM, VisiMed, IKP, Systemem P1 (e-Recepta, e-Skierowania, EDM, zdarzenia medyczne, e-Deklaracje POZ).

Jeden system do zarządzania. Rozliczenia NFZ, komercyjne z płatnikami, lekarzami i pacjentami, wystawianie paragonów i faktur, obsługa drukarek fiskalnych, zmiany kasowe, moduł magazynowy

Pomoc dla użytkowników systemu w każdej formie: szkolenia startowe i w czasie korzystania z systemu, szkolenia z rozliczeń NFZ, liczne samouczki i przewodniki dostępne w systemie, infolinia, formularz kontaktowy dostępny z poziomu systemu.

Podpowiedzi i automatyczna weryfikacje np. baza leków z poziomami refundacji i odpłatnościami, interakcje między lekami, bezpieczeństwo stosowania leków, alerty o wymaganych danych rozliczeniowych do NFZ, alerty dla usług komercyjnych.