Podsumowanie 2019 roku w Mediporcie

24 stycznia 2020

Początek nowego roku to najlepszy moment, aby krótko podsumować działania naszego zespołu związane z rozwojem systemu Mediporta na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy. Przez cały ten okres wprowadziliśmy wiele aktualizacji i zmian w różnych obszarach systemu, które wynikały z wprowadzanych przepisów oraz potrzeb naszych klientów i partnerów. Wszystkich czytelników naszego bloga zachęcamy do zapoznania się z krótkim podsumowaniem, w którym prezentujemy najważniejsze zmiany wdrożone w systemie Mediporta oraz inne projekty, jakie zrealizowaliśmy w 2019 roku. W podsumowaniu nie zabrakło również ogólnych planów naszego zespołu na nadchodzące miesiące.


Nowości i zmiany w systemie Mediporta w 2019 roku

Na przestrzeni całego 2019 roku wdrożyliśmy bardzo dużo zmian w systemie i nie sposób w podsumowaniu wymienić ich wszystkich. Dlatego w zestawieniu postanowiliśmy skupić się na tych, które naszym zdaniem były najważniejsze dla podmiotów medycznych oraz tych, które cieszyły się największym zainteresowaniem wśród klientów.

1. Ogólne zmiany w systemie

  • dodawanie leków stałych w kartotece pacjenta i wyświetlanie ich w wizycie
  • dodawanie wielu usług prywatnych i tworzenie zlecenia w oknie umawiania
  • dostosowanie długości wizyty do czasu trwania usługi prywatnej
  • możliwość ukrycia cen usług prywatnych na wydruku historii zdrowia i choroby
  • dodanie informacji w audytach pacjenta o błędach deklaracji z raportu zwrotnego
  • aktualizacja zestawu ikon do oznaczania wizyt i pacjentów
  • rozszerzenie walidacji dotyczących zleceń i przenoszenia terminów w kalendarzu
  • podpowiedzi ostatnich wybieranych adresów w kartotece pacjenta
  • wprowadzanie kodów międzynarodowej klasyfikacji funkcjonowania ICF w wizycie
  • zmiana hasła do systemu eWUŚ z poziomu systemu Mediporta
  • podpisywanie i pobieranie danych w sekcji „Informacja dla lekarza kierującego
  • aktualizacja formularzy skierowań na leczenie i rehabilitację uzdrowiskową
  • aktualizacja formularza ze zleceniem na zaopatrzenie w wyroby medyczne
  • aktualizacje aplikacji Mediporta Connector poprawiające jej stabilność

Zmiana hasła do systemu eWUŚ, leki stałe pacjenta oraz wiele usług prywatnych w oknie umawiania
Zmiana hasła do systemu eWUŚ, leki stałe pacjenta oraz wiele usług prywatnych w oknie umawiania

2. Zmiany związane z e-Receptami i e-Zwolnieniami (e-ZLA)

  • podgląd kodu dostępowego do e-Recepty w systemie Mediporta
  • wysyłanie SMS-ów z kodami dostępowymi do e-Recept z poziomu systemu Mediporta
  • wybór Izby Lekarskiej podczas konfiguracji integracji z systemem P1 dla Indywidualnych Praktyk Lekarskich
  • rozszerzenie walidacji dotyczącej poprawności danych na e-Recepciee-Zwolnieniu
  • historia e-Zwolnień pacjenta oraz informacja o e-Zwolnieniach na wydruku dokumentacji wewnętrznej
  • wydłużenie czasu zapamiętywania hasła do certyfikatu PUE (ZUS)
  • aktualizacja formatu HL7 wykorzystywanego do przetwarzania e-Recept w systemie P1

Powiadomienia SMS z kodami e-Recept oraz podgląd kodu dostępu do e-Recepty w wizycie
Powiadomienia SMS z kodami e-Recept oraz podgląd kodu dostępu do e-Recepty w wizycie

3. Rozwój systemu w zakresie bieżącej obsługi rozliczeń z NFZ

  • dodanie filtrów na status pozycji rozliczeniowej w widoku świadczeń
  • dodanie zbiorczego widoku wizyt z błędami walidacji z opcją eksportu do Excela
  • wprowadzenie wskazówek dotyczących rozwiązywania problemów NFZ w wizycie
  • dodanie zakładki Dane NFZ z informacjami dotyczącymi rozliczeń z NFZ w wizycie
  • aktualizacja listy kodów resortowych VIII komórek
  • aktualizacja słownika kodów świadczeń w kolejkach oczekujących
  • aktualizacja grupera AOS
  • aktualizacja współczynników korygujących AOS
  • aktualizacje struktury raportu statystycznego (SWX)
  • aktualizacja słownika instytucji właściwych UE
  • wystawianie korekt do faktur lub rachunków NFZ wystawionych bez szablonu
  • wprowadzanie danych o dokumencie potwierdzającym koszt na potrzeby rozliczeń z NFZ
  • status komunikacji z Portalem Świadczeniodawcy w widoku raportów statystycznych
  • raportowanie informacji o wystawieniu zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne
  • ankiety dotyczące metryki pacjenta i używania wyrobów tytoniowych
  • obsługa typów świadczeniobiorcy (np. automatyczny wybór w oknie umawiania, edycja w panelu bocznym kalendarza itd.)
  • aktualizacja słownika przyczyn skreślenia z kolejki oczekujących oraz wybór powodu skreślenia z harmonogramu przyjęć
  • oznaczanie rezerwacji terminu w kolejkach oczekujących

Zakładka Dane NFZ w wizycie oraz wybór typu świadczeniobiorcy i przyczyny skreślenia z kolejki oczekujących
Zakładka Dane NFZ w wizycie oraz wybór typu świadczeniobiorcy i przyczyny skreślenia z kolejki oczekujących

4. Zmiany dotyczące obsługi programu pilotażowego POZ Plus

  • możliwość wygenerowania raportu wykonanych badań dla programu POZ Plus
  • nowe wzory zgód dla programu POZ PlusDMP
  • możliwość wygenerowania rachunku NFZ za ryczałt w programie POZ Plus

Pozostałe działania naszego zespołu w 2019 roku

Oprócz rozwoju systemu Mediporta, w 2019 roku nasz zespół zrealizował także wiele innych interesujących projektów. Poniżej przedstawiamy ich krótkie zestawienie.

1. Zamawianie systemu Mediporta przez Internet i nowy wygląd cennika

Na naszej stronie internetowej udostępniliśmy kreator zamawiania on-line, który umożliwia zamówienie systemu Mediporta przez Internet. Funkcje kreatora umożliwiają m.in. szybki wybór komponentów systemu, wprowadzenie danych niezbędnych do przygotowania umowy oraz dokonanie płatności (w zależności od wybranego systemu), dzięki czemu znacznie usprawniliśmy proces zamawiania naszego oprogramowania.

Oprócz tego zaktualizowaliśmy również wygląd cennika, który umożliwia obliczenie abonamentu za system Mediporta. Zmiany obejmowały m.in. dodanie możliwości wyboru usług dodatkowych oraz zakupu systemu przez Internet. Dzięki zmianom można jeszcze łatwiej skalkulować koszty abonamentu, dobrać usługi dodatkowezłożyć kompletne zamówienie na nasze oprogramowanie.

Cennik oraz kreator zamawiania systemu Mediporta
Cennik oraz kreator zamawiania systemu Mediporta

2. Wersje demonstracyjne systemu dla różnych specjalizacji

Kolejnym projektem, jaki zrealizowaliśmy w 2019 roku, było udostępnienie wersji demonstracyjnych systemu Mediporta na naszej stronie internetowej. Każda wersja demo zawiera zbiór gotowych wzorów formularzy, opracowanych z myślą o określonej specjalizacji, np. dla dermatologa, fizjoterapeuty, pielęgniarki itd. Dzięki temu wszystkie osoby zainteresowane naszym oprogramowaniem mogą w prosty sposób wypróbować jego funkcje oraz zapoznać się z formularzami, jakie są dostępne dla danej specjalizacji.

Wypróbuj wersję demonstracyjną systemu Mediporta
Wypróbuj wersję demonstracyjną systemu Mediporta

3. Nowe usługi dodatkowe

W 2019 roku poszerzyliśmy katalog oferowanych przez nas usług dodatkowych o dwie nowe usługi.

  • Usługa migracja danych – polega na imporcie danych z dotychczasowego systemu wykorzystywanego w placówce (np. danych osobowych pacjentów, wizyt, umówień itd.) do systemu Mediporta, dzięki czemu pracownik medyczny może kontynuować pracę z pacjentem, mając dostęp do danych i dokumentacji medycznej zgromadzonej w poprzednim systemie.
  • Moduł bezpieczeństwa Pharmidex – funkcje modułu wspierają pracowników medycznych w procesie wystawiania recept i ordynowania leków, dostarczając im informacji o interakcjach i działaniach niepożądanych oraz alertach bezpieczeństwa stosowania leków. Dzięki modułowi pracownik medyczny może np. wcześniej poinformować pacjenta o potencjalnym zagrożeniu związanym z konsekwencjami stosowania danego leku.

Oprócz tego rozszerzyliśmy również możliwości modułu dokumentacji RODO, dodając w nim nowe formularze wspierające personel placówki w procesie udostępniania dokumentacji medycznej pacjentów.

Warto również dodać, że w 2019 roku z powodzeniem realizowaliśmy nasze wcześniejsze usługi, takie jak szkolenia z rozliczeń NFZ oraz przeprowadzanie rozliczeń z NFZ w systemie Mediporta. Usługi te w pełni spełniły pokładane w nich oczekiwania, o czym świadczą pozytywne informacje zwrotne płynące od naszych klientów.

Moduły i usługi dodatkowe
Moduły i usługi dodatkowe

4. Forum pomysłów dla użytkowników systemu

Aby zapewnić naszemu zespołowi lepszą wymianę informacji oraz skuteczniej realizować potrzeby i oczekiwania naszych klientów uruchomiliśmy forum pomysłów, które stanowi platformę do prowadzenia dyskusji o propozycjach zmian w systemie Mediporta. Za pomocą forum aktualni klienci mogą m.in. dodawać nowe pomysły zmian w systemie oraz głosować na propozycje zmian zgłoszone przez innych użytkowników.

5. Webinarium poświęcone e-Receptom i konferencja dotycząca elektronizacji rynku zdrowia

Pod koniec 2019 dla naszych klientów zorganizowaliśmy webinarium poświęcone e-Receptom, które z siedziby naszej firmy prowadził przedstawiciel Centrum e-Zdrowia (CeZ). Uczestnicy webinarium mogli z „pierwszej ręki” uzyskać najważniejsze informacje dotyczące wdrożenia e-Recept oraz dowiedzieć się więcej na temat ułatwień i korzyści wynikających z wdrożenia e-Skierowań w przychodniach i gabinetach medycznych. Webinarium cieszyło się sporym zainteresowaniem i wyjaśniło wiele wątpliwości związanych z wystawianiem e-Recept w placówkach medycznych.

Oprócz tego wzięliśmy udział w konferencji dotyczącej elektronizacji rynku zdrowia, której celem było przedstawienie nowoczesnych rozwiązań dotyczących e-Zdrowia oraz e-Medycyny takich jak e-Recepty, e-Zwolnienia, e-Skierowania, e-Faktury oraz Elektroniczna Dokumentacja Medyczna (EDM). Na przykładzie systemu Mediporta na konferencji zaprezentowaliśmy zastosowanie rozwiązań chmurowych wspierających pracę placówek medycznych.

Konferencje dot. elektronizacji rynku zdrowia
Konferencje dot. elektronizacji rynku zdrowia

6. Newsletter i nowe artykuły na blogu

Rok 2019 to także kontynuacja komunikacji z naszymi klientami, partnerami oraz czytelnikami naszego bloga i newslettera. Za jego pomocą przekazywaliśmy ważne komunikaty, informacje o programach premiowych i funkcjach dostępnych w systemie Mediporta oraz innych tematach związanych z działalnością placówek medycznych. Poniżej przedstawiamy pięć, najczęściej czytanych artykułów na naszym blogu w 2019 roku.


Mediporta 2019 w liczbach

Mediporta - podsumowanie 2019 roku w liczbach
Mediporta - podsumowanie 2019 roku w liczbach


Plany na 2020 rok

Początek nowego roku to również najlepszy czas na to, aby określić nowe zadania i cele na nadchodzące miesiące. W ramach rozwoju systemu Mediporta nasz zespół planuje m.in.:

  • implementację elektronicznych skierowań (e-Skierowania),
  • dalszy rozwój m.in. modułów e-Receptye-Zwolnień (e-ZLA),
  • usprawnienia funkcjonalności bazy leków BLOZ,
  • rozszerzenie zakresu automatycznej wymiany danych z NFZ (integracja z AP-KOLCE),
  • rozbudowa bazowej funkcjonalności systemu np. w zakresie rozliczeń z NFZ itd.

Jako zespół mamy nadzieję, że 2020 rok będzie równie rozwojowy dla Mediporty co poprzedni i pozwoli skutecznie realizować wszystkie nasze plany i założenia oraz oczekiwania klientów.

Sprawdź jak Mediporta może wyglądać u Ciebie

Wypełnij formularz kontaktowy

Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.

Otwórz e-mail z linkiem do demo

Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.

Porozmawiaj z naszym ekspertem

Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.

Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.

Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.

Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.

Polecane artykuły

Zalety komunikacji z pacjentami za pomocą wiadomości SMS i e-mail
18 lipca 2023

Komunikacja z pacjentem jest kluczowym elementem opieki zdrowotnej. Odpowiednia komunikacja pomaga zbudować zaufanie, zapewnia pacjentowi poczucie zrozumienia i wsparcia, a także ułatwia wymianę istotnych informacji dotyczących zdrowia. Placówki medyczne coraz częściej wykorzystują nowe technologie aby kontaktować się ze swoimi pacjentami. Popularność zdobywają wiadomości SMS-owe oraz wiadomości e…

Kopia bezpieczeństwa danych medycznych w chmurze
07 lipca 2023

W naszym artykule pragniemy zwrócić uwagę na automatyczne wykonywanie kopii zapasowych oprogramowanie medycznego w gabinetach i przychodniach lekarskich. Kwestia bezpieczeństwa tak wrażliwych danych medycznych jest niezwykle istotną kwestią. Będąc właścicielem działalności medycznej musimy pamiętać, że przepisy ściśle regulują okres przez jaki dane medyczne historii choroby pacjentów powinny być…