Funkcje systemu Mediporta wspierające walkę z pandemią COVID-19

02 listopada 2020

W związku z zagrożeniem koronawirusem SARS CoV-2 każdego dnia docierają do nas nowe wiadomości, które mają wpływ na nasze codzienne życie prywatne i zawodowe. Nasz zespół tworząc i dostarczając placówkom medycznym narzędzia informatyczne doskonale rozumie obecną sytuację i rolę, jaką pełnią one w walce z pandemią. W poniższym artykule przygotowaliśmy przegląd najważniejszych funkcji i modułów systemu Mediporta, których zadaniem jest wsparcie placówek medycznych w przeciwdziałaniu COVID-19.


System Mediporta działa w chmurze

Na samym początku warto przypomnieć, że system Mediporta jest systemem chmurowym, z którego można korzystać z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu, np. w miejscu zamieszkania pracownika medycznego. Umożliwia to prowadzenie np. konsultacji telefonicznych lub telewizyt z pacjentami o każdej porze, a dzięki możliwości wystawiania e-dokumentów: e-Zwolnień (e-ZLA), e-Recept, czy e-Skierowań, elektroniczna dokumentacja medyczna pacjentów może być uzupełniania w systemie na bieżąco. Co ważne, również wszelkie działania związane z serwisem i wsparciem użytkowników prowadzone są zdalnie, bez potrzeby osobistych spotkań na którymkolwiek z etapów wdrożenia systemu.


Telewizyty

Jedną z ważniejszych funkcji wspierających placówki medyczne w przeciwdziałaniu COVID-19 jest narzędzie do prowadzenia telewizyt (narzędzie jest dostępne w ramach usługi rejestracji wizyt on-line, która umożliwia rejestrację wizyt przez Internet w serwisie LekarzeBezKolejki.pl). Dzięki narzędziu, za pośrednictwem rozmowy wideo możliwe jest bezpiecznie udzielanie porad zdrowotnych, bez konieczności osobistej wizyty pacjenta w placówce medycznej. Dzięki telewizytcie pacjent może w szybki i prosty sposób uzyskać konsultację lub diagnozę dotyczącą swojego problemu zdrowotnego, bez konieczności wychodzenia z domu. Dowiedz się więcej…

Telewizyta w systemie Mediporta
Telewizyta w systemie Mediporta


Wystawianie e-dokumentów w ramach elektronicznej dokumentacji medycznej

Kolejnym udogodnieniem dla pracowników medycznych i pacjentów w dobie pandemii jest możliwość zdalnego wystawiania dokumentów elektronicznych: e-Zwolnień (e-ZLA), e-Recept, czy e-Skierowań. Dzięki temu elektroniczna dokumentacja medyczna pacjenta jest uzupełniana na bieżąco, a pacjent może w bezpieczny sposób uzyskać niezbędne dokumenty, bez potrzeby bezpośredniego kontaktu z lekarzem w gabinecie (kod dostępowy umożliwiający realizację e-Recepte-Skierowań wystawionych w systemie Mediporta jest dostępny na Internetowym Koncie Pacjenta).

  • Dzięki e-Recepcie pracownik medyczny może zdalnie wystawić receptę, a osoby chore i starsze regularnie zażywające leki mogą bezpiecznie otrzymać receptę, bez konieczności osobistej wizyty w gabinecie lekarskim. Jest to szczególnie ważne w przypadku seniorów i osób przewlekle chorych, którzy w szczególny sposób powinni minimalizować ryzyko zakażenia się _koronawirusem SARS-CoV-2. Dowiedz się więcej…

e-Recepta w systemie Mediporta
e-Recepta w systemie Mediporta

  • Podobna sytuacja dotyczy pacjentów, którzy mają infekcję, np. grypę lub są przeziębieni. Dzięki konsultacji telefonicznej lub telewizycie osoby te mogą uzyskać e-Zwolnienie od lekarza rodzinnego i nie muszą w tym celu przychodzić do przychodni. Wystawione e-Zwolnienie zostanie automatycznie przekazane do ZUS, a pracownik może poinformować pracodawcę o swojej nieobecności, np. telefonicznie lub mailowo. Dowiedz się więcej…

e-Zwolnienie (e-ZLA) w systemie Mediporta
e-Zwolnienie (e-ZLA) w systemie Mediporta

  • Równie przydatnym rozwiązaniem są e-Skierowania, które zwiększają bezpieczeństwo personelu placówki i pacjentów np. podczas rejestracji wizyt. e-Skierowania umożliwiając pacjentom np. telefoniczne zapisywanie się do specjalistów (pacjent nie musi osobiście iść do placówki, wystarczy, że poda przez telefon 4-cyfrowy kod i swój nr PESEL) oraz eliminują konieczność dostarczenia oryginału skierowania przez pacjenta w ciągu 14 dni od daty rejestracji na wizytę. e-Skierowania usprawniają również proces kierowania pacjentów na konsultacje, badania lub leczenie, dzięki możliwości bezpiecznego uzyskania skierowania np. w trakcie teleporady lub telewizyty, a następnie zapisania się do lekarza drogą telefoniczną lub przez Internet. Dowiedz się więcej…

e-Skierowanie w systemie Mediporta
e-Skierowanie w systemie Mediporta


Informacja o kwarantannie oraz izolacji domowej z eWUŚ

Równie ważną funkcją systemu Mediporta, zwiększającą bezpieczeństwo pracowników medycznych i pacjentów jest wyświetlanie informacji pochodzącej z systemu Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców (eWUŚ)objęciu pacjenta kwarantanną lub izolacją domową związaną z koronawirusem SARS-CoV-2. Dzięki funkcji placówka medyczna ma łatwy dostęp m.in. do informacji o aktualnie trwającej kwarantannie lub izolacji pacjenta i terminie jej zakończenia, dzięki której może zminimalizować ryzyko zakażenia lekarzy oraz innych osób oczekujących na wizytę w placówce.

Informacja o kwarantannie oraz izolacji domowej z systemu eWUŚ
Informacja o kwarantannie oraz izolacji domowej z systemu eWUŚ


Integracja z systemem EWP (zlecanie badań na COVID-19)

Integracja z systemem Ewidencji Wjazdów do Polski (EWP) to kolejne rozwiązanie w systemie Mediporta wspierające placówki medyczne walce z pandemią. Dzięki integracji lekarz POZ może wystawić pacjentowi zlecenie badania w kierunku w SARS-CoV-2 (COVID-19) i przesłać je do EWP, zgodnie z aktualnymi schematami zlecania testów na koronawirusa. Po przeprowadzeniu badania, wynik testu jest automatycznie pobierany do systemu Mediporta i jest widoczny w historii zdrowia i choroby pacjenta. Dzięki temu lekarz może w sprawy sposób przekazać go pacjentowi, np. telefonicznie oraz w zależności od wyniku testu, poinformować go o dalszych krokach postępowania. Funkcje systemu Mediporta dotyczące integracji z EWP są dostępne w ramach modułu wystawiania e-Skierowań.

Jednocześnie pragniemy poinformować, że integracja z EWP zostanie rozszerzona o możliwość dodawaniaedycji izolacji domowej pacjenta (w przygotowaniu).

Integracja z systemem EWP w zakresie zlecania badań na COVID-19
Integracja z systemem EWP w zakresie zlecania badań na COVID-19


Inne funkcje systemu i usługi związane z COVID-19

Z innych rozwiązań systemu Mediporta wspierających walkę z COVID-19 warto wymienić również dostępny w wizycie formularz wywiadu na temat koronawirusa, który stanowi ankietę wstępnej kwalifikacji w kierunku zakażenia SARS-CoV-2. Oprócz tego w systemie zostały aktualizowane słowniki rozpoznań ICD-10procedur ICD-9 o pozycje dotyczące COVID-19.

Ankieta wstępnej kwalifikacji w kierunku SARS-CoV-2 oraz procedury i rozpoznania związane z COVID-19
Ankieta wstępnej kwalifikacji w kierunku SARS-CoV-2 oraz procedury i rozpoznania związane z COVID-19


Podsumowanie

Wybuch pandemii koronawirusa całkowicie zmienił nastawienie pacjentów i lekarzy do ochrony zdrowia i przewartościował podejście do leczenia. Nasz zespół również odczuł jej skutki, czego efektem była szybka zmiana priorytetów i planów rozwojowych oraz przyśpieszenie m.in. prac nad telewizytą, czy integracją z Systemem Ewidencji Wjazdów do Polski (EWP). Jako dostawca oprogramowania dołożyliśmy wszelkich starań, aby jak najszybciej przygotować i udostępnić rozwiązania, które pomogą placówkom medycznym skutecznie walczyćCOVID-19.

Sprawdź jak Mediporta może wyglądać u Ciebie

Wypełnij formularz kontaktowy

Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.

Otwórz e-mail z linkiem do demo

Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.

Porozmawiaj z naszym ekspertem

Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.

Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.

Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.

Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.

Polecane artykuły

Zalety komunikacji z pacjentami za pomocą wiadomości SMS i e-mail
18 lipca 2023

Komunikacja z pacjentem jest kluczowym elementem opieki zdrowotnej. Odpowiednia komunikacja pomaga zbudować zaufanie, zapewnia pacjentowi poczucie zrozumienia i wsparcia, a także ułatwia wymianę istotnych informacji dotyczących zdrowia. Placówki medyczne coraz częściej wykorzystują nowe technologie aby kontaktować się ze swoimi pacjentami. Popularność zdobywają wiadomości SMS-owe oraz wiadomości e…

Kopia bezpieczeństwa danych medycznych w chmurze
07 lipca 2023

W naszym artykule pragniemy zwrócić uwagę na automatyczne wykonywanie kopii zapasowych oprogramowanie medycznego w gabinetach i przychodniach lekarskich. Kwestia bezpieczeństwa tak wrażliwych danych medycznych jest niezwykle istotną kwestią. Będąc właścicielem działalności medycznej musimy pamiętać, że przepisy ściśle regulują okres przez jaki dane medyczne historii choroby pacjentów powinny być…