Podsumowanie 2018 roku w Mediporcie

16 stycznia 2019

Rok 2018 to okres intensywnego rozwoju naszego oprogramowania. Był to czas, w którym wprowadziliśmy wiele aktualizacji związanych z nowymi przepisami i zrealizowaliśmy wiele potrzeb naszych klientów i partnerów. W związku z tym przygotowaliśmy krótkie podsumowanie najważniejszych nowości i zmian, które wdrożyliśmy w systemie Mediporta w ubiegłym roku. W podsumowaniu przyglądamy się bliżej również usługom, które z sukcesem realizowaliśmy w 2018 roku jako firma, a na koniec krótko nakreślamy ogólne plany naszego zespołu, na kolejne miesiące.


Uzyskanie certyfikatu bezpieczeństwa ISO

Jednym z ważniejszych osiągnięć całego naszego zespołu w ubiegłym roku, było pozytywne przejście niezależnego – zewnętrznego audytu i uzyskanie certyfikatu potwierdzającego zgodność z normą ISO/IEC 27001:2013. Otrzymany certyfikat z jednej strony potwierdził, że realizowana przez nas polityka bezpieczeństwa jest właściwa, a z drugiej strony zmobilizował nas do dalszych działań w zakresie podnoszenia standardów związanych z zabezpieczeniami i ochroną danych. Więcej informacji o certyfikacie można znaleźć w artykule Spółka Mediporta przedłuża certyfikat ISO w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz rozwijania i utrzymywania systemów informatycznych.


Nowości w systemie Mediporta w 2018 roku

Z uwagi na ogromną liczbę zmian i nowości wprowadzonych w systemie Mediporta na przestrzeni całego ubiegłego roku, nie sposób w podsumowaniu wymienić ich wszystkich. W związku z tym, w zestawieniu postanowiliśmy skupić się przede wszystkim na zmianach, o które klienci prosili nas najczęściej oraz tych, które naszym zdaniem były najważniejsze z punktu widzenia działalności placówek i gabinetów medycznych.

1. Ogólne zmiany i nowości w systemie

  • dostosowanie systemu do potrzeb programu pilotażowego POZ PLUS (w tym rozszerzenie kartoteki pacjenta o informacje dotyczące edukacji i zatrudnienia pacjenta)
  • wprowadzenie pomocy kontekstowej dla użytkowników
  • eksport danych pacjenta w standardzie HL7
  • możliwość wydruku NIP-u nabywcy na paragonie
  • możliwość generowania harmonogramów z uwzględnieniem dni świątecznych
  • opcja ręcznego powiązywania wpisów w kolejce oczekujących z wizytami i umówieniami
  • aktualizacje aplikacji Mediporta Connector poprawiające jej stabilność
  • wyświetlanie ikon pacjenta w kostkach kalendarza oraz w oknie umawiania
  • filtrowanie pacjentów po ikonach, którymi zostali oznaczeni
  • zapisywanie danych w czasie rzeczywistym na poziomie wybranych sekcji
  • oznaczanie terminu dodanego ręcznie w kalendarzu (poza harmonogramem pracownika)
  • wprowadzenie słownika specjalizacji pracownika
  • dodanie opcji blokowania edycji cenników

Pomoc kontekstowa i widok ręcznego wpisu do kolejki oczekujących
Pomoc kontekstowa i widok ręcznego wpisu do kolejki oczekujących

2. Zmiany dla lekarzy i pracowników medycznych

  • integracja z systemem PUE ZUS w zakresie wystawiania e-Zwolnień (e-ZLA)
  • integracja z systemem P1 w zakresie wystawiania e-Recept
  • przejście na bazę leków KS-BLOZ: BLOZ 0 i BLOZ 1 umożliwiającą wyświetlanie cen refundowanych leków i odpłatności
  • automatyczne rozdzielanie leków na receptach oraz ponawianie pojedynczych leków
  • możliwość oznaczania recept jako CITO
  • import pliku zawierającego numery recept dla wielu lekarzy
  • możliwość importu numerów recept w nowym formacie
  • możliwość ponawiania rozpoznań z listy chorób przewlekłych oraz ostatnio przebytych chorób pacjenta

Elektroniczne recepty i elektroniczne zwolnienia lekarskie (e-ZLA)
Elektroniczne recepty i elektroniczne zwolnienia lekarskie (e-ZLA)

3. Rozwój systemu w zakresie bieżącej obsługi rozliczeń z NFZ

  • możliwość rozliczania hospitalizacji w leczeniu uzależnień i hosteli
  • przebudowa statusów uprawnień / ubezpieczeń pacjentów w kalendarzu
  • prezentacja usuniętych produktów jednostkowych w widoku szczegółów rachunku NFZ
  • dodatkowe walidacje podczas generowania raportu statystycznego (SWX) i raportu deklaracji (PDX), umożliwiające szybszą poprawę błędów,
  • bieżące aktualizacje wszystkich zmieniających się formatów plików, np. format raportu statystycznego (SWX), format umowy NFZ (UMX / R_UMX) itd.
  • aktualizacje kodów uprawnień dodatkowych pacjenta
  • aktualizacje grupera AOS
  • aktualizacje kodów MZ
  • aktualizacja słownika ICD-9
  • aktualizacje wzorów deklaracji POZ pacjenta (do lekarza, pielęgniarki, położnej)
  • umożliwienie rozliczeń pozycji ze współczynnikiem korygującym wynikającym ze stanu kolejek oczekujących
  • statystyki kolejek oczekujących w widoku generowania raportu statystycznego (SWX)
  • wyświetlanie dodatkowych informacji o pozycjach umowy (limit umowy, cena za punkt itd.)

Rozliczanie pozycji ze współczynnikiem korygującym i informacje o pozycjach umowy
Rozliczanie pozycji ze współczynnikiem korygującym i informacje o pozycjach umowy

4. Nowości i zmiany związane z dostosowaniem systemu do wymagań RODO

  • rozbudowa mechanizmu audytów o nowe czynności i operacje wykonywane na danych
  • opcja wydruku audytów w kartotece pacjenta
  • możliwość ukrycia pełnych danych osobowych pacjentów w kalendarzu i tablicy
  • ograniczenie widoczności danych osobowych pacjentów w widokach list
  • rejestr udostępnień dokumentacji medycznej pacjentów
  • autorski moduł dokumentacji RODO wspierający pracę placówki w realizacji obowiązków i wymagań wynikających z Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (jako usługa dodatkowa)

Lista audytowanych czynności i ograniczenie widoczności danych w widokach list
Lista audytowanych czynności i ograniczenie widoczności danych w widokach list


Pozostałe działania naszego zespołu w 2018 roku

Praca naszego zespołu to nie tylko rozwój systemu Mediporta. Poniżej prezentujemy inne obszary, nad którymi intensywnie pracowaliśmy w 2018 roku.

1. Usługi dodatkowe

Chcąc jeszcze lepiej realizować potrzeby klientów, w ubiegłym roku znacznie poszerzyliśmy ofertę usług dodatkowych świadczonych przez naszą firmę, do których zaliczyć należy m.in. usługę szkoleń z rozliczeń NFZ i usługę przeprowadzania rozliczeń z NFZ. Co bardzo nas cieszy, nowe usługi znalazły swoich zwolenników, a co najważniejsze – w pełni spełniły oczekiwania klientów, dostarczając im niezbędnej wiedzy i wsparcia w obszarze comiesięcznych rozliczeń z NFZ.

Usługi dodatkowe
Usługi dodatkowe

2. Newsletter i ankiety badające opinie użytkowników

W celu wzmocnienia komunikacji i lepszej wymiany informacji z naszymi klientami i partnerami miniony rok obfitował również w wysyłkę newslettera Mediporty. W newsletterach staraliśmy się przekazywać ważne komunikaty, informacje o planowanych zmianach oraz prezentować inne ciekawe tematy związane systemem Mediporta i działalnością placówek medycznych na rynku zdrowia.

Przy okazji newsletterów, przygotowywaliśmy również krótkie ankiety, za pomocą których użytkownicy systemu mogli wyrazić swoją opinię na tematy związane np. z jego użytecznością, oceną jego poszczególnych funkcji itd. Wszystkim osobom wypełniającym ankiety dziękujemy za poświęcony czas i zapewniamy, że wszystkie zebrane w ten sposób sugestie i uwagi są dla nas bardzo cenne.

Newsletter i ankiety
Newsletter i ankiety

3. Blog i nowe artykuły

Newsletter był dla nas również doskonałą okazją do aktualizacji naszego firmowego bloga, na którym pojawiło się wiele ciekawych (nowych i odświeżonych) wpisów, poruszających różnorakie tematy związane np. z:

Artykuły na blogu
Artykuły na blogu

4. Webinaria

W związku z intensywną końcówką 2018 roku i wieloma pytaniami dotyczącymi zmian w systemie Mediporta w zakresie elektronicznych recept i elektronicznych zwolnień lekarskich, dla naszych klientów i partnerów przygotowaliśmy również webinarium dotyczące e-ZLA i e-Recept. Sądząc po sporym zainteresowaniu oraz liczbie pytań, które pojawiły się po prezentacjach, taka forma wymiany informacji była bardzo potrzebna i nie wykluczamy, że będzie ona realizowana w przypadku większych projektów również w przyszłości.


Mediporta 2018 w liczbach

Mediporta - podsumowanie 2018 roku w liczbach
Mediporta - podsumowanie 2018 roku w liczbach


Nasze plany na 2019 rok

Początek nowego roku to także najlepszy czas na wyznaczenie sobie nowych wyzwań i celów, przed którymi staniemy w trakcie kolejnych miesięcy 2019 roku. W ramach rozwoju bazowej funkcjonalności systemu Mediporta planujemy m.in.:

  • ułatwienie rozliczeń z NFZ np. poprzez wprowadzenie pomocy zawierającej podpowiedzi dotyczące najczęstszych problemów rozliczeniowych, nowe funkcje związane z obsługą raportów rozliczeniowych itd.
  • przyśpieszenie pracy w systemie poprzez poprawę jego funkcjonalności i użyteczności, np. w zakresie lepszej ergonomii interfejsu w poszczególnych widokach
  • dalszy rozwój poszczególnych modułów systemu, np. rejestracji wizyt on-line, integracji z laboratoriami itd.

Mamy nadzieję, że 2019 rok, podobnie jak ostatni, okaże równie rozwojowy dla Mediporty i pozwoli skutecznie realizować wszystkie założenia i plany naszego zespołu. Liczymy też na pogłębienie współpracy z dotychczasowymi i nowymi klientami oraz partnerami. Z naszej strony dołożymy wszelkich starań, aby spełnić oczekiwania klientów korzystających z naszego oprogramowania.

Sprawdź jak Mediporta możewyglądać u Ciebie

1

Wypełnij formularz kontaktowy

Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.

2

Otwórz e-mail z linkiem do demo

Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.

3

Porozmawiaj z naszym ekspertem

Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.

    Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.

    Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.

    Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.

    Szczegóły dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych dostępne są w ramach zakładki RODO.

    Polecane artykuły

    Opieka Koordynowana w Mediporcie

    20 maja 2024

    Opieka Koordynowana w Mediporcie

    Koordynowana Opieka Zdrowotna (KOZ) to nowoczesny model opieki medycznej, który stawia pacjenta w centrum działań diagnostycznych i terapeutycznych. Dzięki KOZ lekarze rodzinni mogą zlecać badania, które do tej pory były dostępne tylko u specjalistów. Pacjenci z chorobami przewlekłymi, takimi jak: choroby kardiologiczne, cukrzyca (diabetologia), choroby płuc (pulmonologia), choroby…

    Rola rejestracji w funkcjonowaniu placówek medycznych

    27 lipca 2023

    Rola rejestracji w funkcjonowaniu placówek medycznych

    Sprawne działanie przychodni zależy od skoordynowanej pracy personelu medycznego i administracyjnego, a także odpowiedniego zarządzania procesami organizacyjnymi. Skoordynowana praca personelu to kluczowy element osiągnięcia wysokiej jakości i efektywności opieki medycznej. Dzięki temu przychodnia może lepiej sprostać potrzebom pacjentów, osiągnąć lepsze wyniki leczenia i zbudować silne fundamenty…