Podsumowanie 2018 roku w Mediporcie

16 stycznia 2019

Rok 2018 to okres intensywnego rozwoju naszego oprogramowania. Był to czas, w którym wprowadziliśmy wiele aktualizacji związanych z nowymi przepisami i zrealizowaliśmy wiele potrzeb naszych klientów i partnerów. W związku z tym przygotowaliśmy krótkie podsumowanie najważniejszych nowości i zmian, które wdrożyliśmy w systemie Mediporta w ubiegłym roku. W podsumowaniu przyglądamy się bliżej również usługom, które z sukcesem realizowaliśmy w 2018 roku jako firma, a na koniec krótko nakreślamy ogólne plany naszego zespołu, na kolejne miesiące.


Uzyskanie certyfikatu bezpieczeństwa ISO

Jednym z ważniejszych osiągnięć całego naszego zespołu w ubiegłym roku, było pozytywne przejście niezależnego – zewnętrznego audytu i uzyskanie certyfikatu potwierdzającego zgodność z normą ISO/IEC 27001:2013. Otrzymany certyfikat z jednej strony potwierdził, że realizowana przez nas polityka bezpieczeństwa jest właściwa, a z drugiej strony zmobilizował nas do dalszych działań w zakresie podnoszenia standardów związanych z zabezpieczeniami i ochroną danych. Więcej informacji o certyfikacie można znaleźć w artykule Spółka Mediporta przedłuża certyfikat ISO w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz rozwijania i utrzymywania systemów informatycznych.


Nowości w systemie Mediporta w 2018 roku

Z uwagi na ogromną liczbę zmian i nowości wprowadzonych w systemie Mediporta na przestrzeni całego ubiegłego roku, nie sposób w podsumowaniu wymienić ich wszystkich. W związku z tym, w zestawieniu postanowiliśmy skupić się przede wszystkim na zmianach, o które klienci prosili nas najczęściej oraz tych, które naszym zdaniem były najważniejsze z punktu widzenia działalności placówek i gabinetów medycznych.

1. Ogólne zmiany i nowości w systemie

  • dostosowanie systemu do potrzeb programu pilotażowego POZ PLUS (w tym rozszerzenie kartoteki pacjenta o informacje dotyczące edukacji i zatrudnienia pacjenta)
  • wprowadzenie pomocy kontekstowej dla użytkowników
  • eksport danych pacjenta w standardzie HL7
  • możliwość wydruku NIP-u nabywcy na paragonie
  • możliwość generowania harmonogramów z uwzględnieniem dni świątecznych
  • opcja ręcznego powiązywania wpisów w kolejce oczekujących z wizytami i umówieniami
  • aktualizacje aplikacji Mediporta Connector poprawiające jej stabilność
  • wyświetlanie ikon pacjenta w kostkach kalendarza oraz w oknie umawiania
  • filtrowanie pacjentów po ikonach, którymi zostali oznaczeni
  • zapisywanie danych w czasie rzeczywistym na poziomie wybranych sekcji
  • oznaczanie terminu dodanego ręcznie w kalendarzu (poza harmonogramem pracownika)
  • wprowadzenie słownika specjalizacji pracownika
  • dodanie opcji blokowania edycji cenników

Pomoc kontekstowa i widok ręcznego wpisu do kolejki oczekujących
Pomoc kontekstowa i widok ręcznego wpisu do kolejki oczekujących

2. Zmiany dla lekarzy i pracowników medycznych

  • integracja z systemem PUE ZUS w zakresie wystawiania e-Zwolnień (e-ZLA)
  • integracja z systemem P1 w zakresie wystawiania e-Recept
  • przejście na bazę leków KS-BLOZ: BLOZ 0 i BLOZ 1 umożliwiającą wyświetlanie cen refundowanych leków i odpłatności
  • automatyczne rozdzielanie leków na receptach oraz ponawianie pojedynczych leków
  • możliwość oznaczania recept jako CITO
  • import pliku zawierającego numery recept dla wielu lekarzy
  • możliwość importu numerów recept w nowym formacie
  • możliwość ponawiania rozpoznań z listy chorób przewlekłych oraz ostatnio przebytych chorób pacjenta

Elektroniczne recepty i elektroniczne zwolnienia lekarskie (e-ZLA)
Elektroniczne recepty i elektroniczne zwolnienia lekarskie (e-ZLA)

3. Rozwój systemu w zakresie bieżącej obsługi rozliczeń z NFZ

  • możliwość rozliczania hospitalizacji w leczeniu uzależnień i hosteli
  • przebudowa statusów uprawnień / ubezpieczeń pacjentów w kalendarzu
  • prezentacja usuniętych produktów jednostkowych w widoku szczegółów rachunku NFZ
  • dodatkowe walidacje podczas generowania raportu statystycznego (SWX) i raportu deklaracji (PDX), umożliwiające szybszą poprawę błędów,
  • bieżące aktualizacje wszystkich zmieniających się formatów plików, np. format raportu statystycznego (SWX), format umowy NFZ (UMX / R_UMX) itd.
  • aktualizacje kodów uprawnień dodatkowych pacjenta
  • aktualizacje grupera AOS
  • aktualizacje kodów MZ
  • aktualizacja słownika ICD-9
  • aktualizacje wzorów deklaracji POZ pacjenta (do lekarza, pielęgniarki, położnej)
  • umożliwienie rozliczeń pozycji ze współczynnikiem korygującym wynikającym ze stanu kolejek oczekujących
  • statystyki kolejek oczekujących w widoku generowania raportu statystycznego (SWX)
  • wyświetlanie dodatkowych informacji o pozycjach umowy (limit umowy, cena za punkt itd.)

Rozliczanie pozycji ze współczynnikiem korygującym i informacje o pozycjach umowy
Rozliczanie pozycji ze współczynnikiem korygującym i informacje o pozycjach umowy

4. Nowości i zmiany związane z dostosowaniem systemu do wymagań RODO

  • rozbudowa mechanizmu audytów o nowe czynności i operacje wykonywane na danych
  • opcja wydruku audytów w kartotece pacjenta
  • możliwość ukrycia pełnych danych osobowych pacjentów w kalendarzu i tablicy
  • ograniczenie widoczności danych osobowych pacjentów w widokach list
  • rejestr udostępnień dokumentacji medycznej pacjentów
  • autorski moduł dokumentacji RODO wspierający pracę placówki w realizacji obowiązków i wymagań wynikających z Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (jako usługa dodatkowa)

Lista audytowanych czynności i ograniczenie widoczności danych w widokach list
Lista audytowanych czynności i ograniczenie widoczności danych w widokach list


Pozostałe działania naszego zespołu w 2018 roku

Praca naszego zespołu to nie tylko rozwój systemu Mediporta. Poniżej prezentujemy inne obszary, nad którymi intensywnie pracowaliśmy w 2018 roku.

1. Usługi dodatkowe

Chcąc jeszcze lepiej realizować potrzeby klientów, w ubiegłym roku znacznie poszerzyliśmy ofertę usług dodatkowych świadczonych przez naszą firmę, do których zaliczyć należy m.in. usługę szkoleń z rozliczeń NFZ i usługę przeprowadzania rozliczeń z NFZ. Co bardzo nas cieszy, nowe usługi znalazły swoich zwolenników, a co najważniejsze – w pełni spełniły oczekiwania klientów, dostarczając im niezbędnej wiedzy i wsparcia w obszarze comiesięcznych rozliczeń z NFZ.

Usługi dodatkowe
Usługi dodatkowe

2. Newsletter i ankiety badające opinie użytkowników

W celu wzmocnienia komunikacji i lepszej wymiany informacji z naszymi klientami i partnerami miniony rok obfitował również w wysyłkę newslettera Mediporty. W newsletterach staraliśmy się przekazywać ważne komunikaty, informacje o planowanych zmianach oraz prezentować inne ciekawe tematy związane systemem Mediporta i działalnością placówek medycznych na rynku zdrowia.

Przy okazji newsletterów, przygotowywaliśmy również krótkie ankiety, za pomocą których użytkownicy systemu mogli wyrazić swoją opinię na tematy związane np. z jego użytecznością, oceną jego poszczególnych funkcji itd. Wszystkim osobom wypełniającym ankiety dziękujemy za poświęcony czas i zapewniamy, że wszystkie zebrane w ten sposób sugestie i uwagi są dla nas bardzo cenne.

Newsletter i ankiety
Newsletter i ankiety

3. Blog i nowe artykuły

Newsletter był dla nas również doskonałą okazją do aktualizacji naszego firmowego bloga, na którym pojawiło się wiele ciekawych (nowych i odświeżonych) wpisów, poruszających różnorakie tematy związane np. z:

Artykuły na blogu
Artykuły na blogu

4. Webinaria

W związku z intensywną końcówką 2018 roku i wieloma pytaniami dotyczącymi zmian w systemie Mediporta w zakresie elektronicznych recept i elektronicznych zwolnień lekarskich, dla naszych klientów i partnerów przygotowaliśmy również webinarium dotyczące e-ZLA i e-Recept. Sądząc po sporym zainteresowaniu oraz liczbie pytań, które pojawiły się po prezentacjach, taka forma wymiany informacji była bardzo potrzebna i nie wykluczamy, że będzie ona realizowana w przypadku większych projektów również w przyszłości.


Mediporta 2018 w liczbach

Mediporta - podsumowanie 2018 roku w liczbach
Mediporta - podsumowanie 2018 roku w liczbach


Nasze plany na 2019 rok

Początek nowego roku to także najlepszy czas na wyznaczenie sobie nowych wyzwań i celów, przed którymi staniemy w trakcie kolejnych miesięcy 2019 roku. W ramach rozwoju bazowej funkcjonalności systemu Mediporta planujemy m.in.:

  • ułatwienie rozliczeń z NFZ np. poprzez wprowadzenie pomocy zawierającej podpowiedzi dotyczące najczęstszych problemów rozliczeniowych, nowe funkcje związane z obsługą raportów rozliczeniowych itd.
  • przyśpieszenie pracy w systemie poprzez poprawę jego funkcjonalności i użyteczności, np. w zakresie lepszej ergonomii interfejsu w poszczególnych widokach
  • dalszy rozwój poszczególnych modułów systemu, np. rejestracji wizyt on-line, integracji z laboratoriami itd.

Mamy nadzieję, że 2019 rok, podobnie jak ostatni, okaże równie rozwojowy dla Mediporty i pozwoli skutecznie realizować wszystkie założenia i plany naszego zespołu. Liczymy też na pogłębienie współpracy z dotychczasowymi i nowymi klientami oraz partnerami. Z naszej strony dołożymy wszelkich starań, aby spełnić oczekiwania klientów korzystających z naszego oprogramowania.

Sprawdź jak Mediporta może wyglądać u Ciebie

Wypełnij formularz kontaktowy

Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.

Otwórz e-mail z linkiem do demo

Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.

Porozmawiaj z naszym ekspertem

Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.

Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.

Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.

Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.

Polecane artykuły

Zalety komunikacji z pacjentami za pomocą wiadomości SMS i e-mail
18 lipca 2023

Komunikacja z pacjentem jest kluczowym elementem opieki zdrowotnej. Odpowiednia komunikacja pomaga zbudować zaufanie, zapewnia pacjentowi poczucie zrozumienia i wsparcia, a także ułatwia wymianę istotnych informacji dotyczących zdrowia. Placówki medyczne coraz częściej wykorzystują nowe technologie aby kontaktować się ze swoimi pacjentami. Popularność zdobywają wiadomości SMS-owe oraz wiadomości e…

Kopia bezpieczeństwa danych medycznych w chmurze
07 lipca 2023

W naszym artykule pragniemy zwrócić uwagę na automatyczne wykonywanie kopii zapasowych oprogramowanie medycznego w gabinetach i przychodniach lekarskich. Kwestia bezpieczeństwa tak wrażliwych danych medycznych jest niezwykle istotną kwestią. Będąc właścicielem działalności medycznej musimy pamiętać, że przepisy ściśle regulują okres przez jaki dane medyczne historii choroby pacjentów powinny być…