Powiadomienia e-mail i SMS - nowoczesne podejście do kontaktu z pacjentami

30 czerwca 2017

Dlaczego powiadomienia i komunikacja z pacjentem są bardzo ważnym obszarem działań nowoczesnej placówki medycznej?

Kontakt z pacjentami za pośrednictwem wiadomości SMS lub e-mail to dwie najbardziej efektywne formy nawiązania kontaktu. Treści o charakterze informacyjnym lub marketingowym, na które pracownicy służby zdrowia mają bezpośredni wpływ i które mogą dowolnie targetować, umożliwiają placówce realizację np. kampanii mających na celu poprawę wizerunku szpitala, przychodni lub gabinetu medycznego. Wykorzystując moduł powiadomień dostępny w systemie Mediporta, placówka może z jednej strony budować swój pozytywny wizerunek, a z drugiej strony zwiększać efektywność umawiania i obsługi pacjentów. Inna kluczową zaletą funkcji powiadomień w systemie Mediporta, oprócz integralności z systemem elektronicznej dokumentacji medycznej, jest intuicyjna i bardzo prosta obsługa przez użytkowników.

Jak efektywny potrafi być SMS?

Jak informuje portal serwersms.pl, jedna z agencji badawczych (Nielsen) donosi, że aż 71% badanych osób, które otrzymały reklamę na telefon komórkowy zdecydowała się na poszukiwanie kolejnych informacji o reklamowanym produkcie lub usłudze, z czego blisko 50% badanych ostatecznie podjęło decyzję zakupową. Innym ciekawym przykładem są badania, przeprowadzone przez TNS OBOP oraz UKE, na które powołuje się portal smsapi.pl, które donoszą, że aż 93% badanych odczytuje reklamę tekstową wysłaną na telefon komórkowy. Można zatem przyjąć, że zarówno reakcja adresata na przesłaną SMS-em wiadomość oraz zasięg wysłanej wiadomości są na bardzo wysokim poziomie. Przekładając wyniki badań na obszar działalności placówki medycznej, SMS może być, z jednej strony niezawodnym kanałem komunikacyjnym dla pacjenta (np. informującym o odwołaniu lub przełożeniu terminu wizyty), natomiast z drugiej strony skutecznym narzędziem do informowania pacjentów, np. o usługach i badaniach medycznych świadczonych przez placówkę. Mając na uwadze ww. wyniki badań, SMS staje się narzędziem szybki i skutecznym, a biorąc pod uwagę inne kanały i formy komunikacji również tanim.

Co dzięki powiadomieniom mogą zyskać pacjenci?

Dostępny w systemie Mediporta moduł powiadomień umożliwia przekazywanie informacji za pośrednictwem SMS-ów i / lub wiadomości e-mail w bardzo szybki i komfortowy sposób. Powiadomienie może zostać wysłane automatycznie (przez system), niezwłocznie po wystąpieniu określonego zdarzenia lub manualnie (przez użytkownika systemu), w dowolnym momencie, zarówno do grupy pacjentów jak i do pojedynczego pacjenta. Moduł daje użytkownikowi możliwość dowolnej konfiguracji treści powiadomień dzięki czemu, pacjent może otrzymać na swój telefon np. SMS-a z informacjami dotyczącymi wizyty lekarskiej, takimi jak data, godzina, adres placówki medycznej, nazwisko specjalisty lub całkowicie spersonalizowaną treść wiadomości związaną np. z rejestracją i obsługą wizyty pacjenta w placówce.

Opcje komunikacji placówki z pacjentem za pośrednictwem powiadomień e-mail i SMS to, m.in. wysyłanie wiadomości:

  • o potwierdzeniu rejestracji terminu wizyty,
  • o odwołaniu lub zmianie terminu wizyty przez personel rejestracji lub lekarza,
  • z przypomnieniem o zbliżającym się terminie wizyty lub np. określonego badania,
  • z przypomnieniem o konieczności dostarczenia skierowania do placówki.

Do czego jeszcze można wykorzystać moduł powiadomień w placówce?

Oprócz komunikacji na linii placówka – pacjent, moduł powiadomień systemu Mediporta umożliwia konfigurację powiadomień również dla pracowników zatrudnionych w placówce. Ten typ powiadomień pozwala lepiej zorganizować pracę placówki i usprawnić przepływ informacji pomiędzy personelem rejestracji, a pracownikami medycznymi, np. w zakresie informowania o odwołaniu określonych terminów wizyt. Oprócz tego moduł powiadomień umożliwia również konfigurację przypomnień dla pracowników placówki, np. o wygasającym haśle do systemu eWUŚ.

Opcje komunikacji placówki z pracownikami medycznymi za pośrednictwem powiadomień e-mail i SMS to, m.in. wysyłanie wiadomości:

  • o odwołaniu terminu wizyty,
  • z przypomnieniem o zbliżającym się wygaśnięciu hasła w systemie eWUŚ,
  • o zablokowaniu konta użytkownika.

Wysyłanie powiadomień w formie wiadomości e-maili

Inny typem powiadomień są wiadomości e-mail, za pomocą których możliwe jest wysyłanie nieco dłuższych komunikatów do pacjentów i pracowników placówki z poziomu systemu Mediporta. Należy dodać, że ten kanał komunikacyjny umożliwia wysyłanie powiadomień tego samego typu co w przypadku SMS-ów, a jego obsługa jest równie prosta, szybka i praktyczna.

Podsumowanie

SMS-y jako forma komunikacji na linii placówka – pacjent, ma niebagatelny wpływ na usprawnienie pracy pracowników służby zdrowia, a lecznica, która korzysta z systemu elektronicznej dokumentacji medycznej, a ponadto komunikuje się z pacjentami w innowacyjny sposób, z pewnością będzie postrzegana przez pacjentów jako nowoczesna. Sprawdź powiadomienia e-mail i SMS w systemie Mediporta.

Sprawdź jak Mediporta możewyglądać u Ciebie

1

Wypełnij formularz kontaktowy

Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.

2

Otwórz e-mail z linkiem do demo

Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.

3

Porozmawiaj z naszym ekspertem

Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.

    Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.

    Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.

    Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.

    Szczegóły dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych dostępne są w ramach zakładki RODO.

    Polecane artykuły

    Opieka Koordynowana w Mediporcie

    20 maja 2024

    Opieka Koordynowana w Mediporcie

    Koordynowana Opieka Zdrowotna (KOZ) to nowoczesny model opieki medycznej, który stawia pacjenta w centrum działań diagnostycznych i terapeutycznych. Dzięki KOZ lekarze rodzinni mogą zlecać badania, które do tej pory były dostępne tylko u specjalistów. Pacjenci z chorobami przewlekłymi, takimi jak: choroby kardiologiczne, cukrzyca (diabetologia), choroby płuc (pulmonologia), choroby…

    Rola rejestracji w funkcjonowaniu placówek medycznych

    27 lipca 2023

    Rola rejestracji w funkcjonowaniu placówek medycznych

    Sprawne działanie przychodni zależy od skoordynowanej pracy personelu medycznego i administracyjnego, a także odpowiedniego zarządzania procesami organizacyjnymi. Skoordynowana praca personelu to kluczowy element osiągnięcia wysokiej jakości i efektywności opieki medycznej. Dzięki temu przychodnia może lepiej sprostać potrzebom pacjentów, osiągnąć lepsze wyniki leczenia i zbudować silne fundamenty…