Kontakt z pacjentami za pośrednictwem wiadomości SMS lub e-mail to dwie najbardziej efektywne formy nawiązania kontaktu. Treści o charakterze informacyjnym lub marketingowym, na które pracownicy służby zdrowia mają bezpośredni wpływ i które mogą dowolnie targetować, umożliwiają placówce realizację np. kampanii mających na celu poprawę wizerunku szpitala, przychodni lub gabinetu medycznego. Wykorzystując moduł powiadomień dostępny w systemie Mediporta, placówka może z jednej strony budować swój pozytywny wizerunek, a z drugiej strony zwiększać efektywność umawiania i obsługi pacjentów. Inna kluczową zaletą funkcji powiadomień w systemie Mediporta, oprócz integralności z systemem elektronicznej dokumentacji medycznej, jest intuicyjna i bardzo prosta obsługa przez użytkowników.
Jak informuje portal serwersms.pl, jedna z agencji badawczych (Nielsen) donosi, że aż 71% badanych osób, które otrzymały reklamę na telefon komórkowy zdecydowała się na poszukiwanie kolejnych informacji o reklamowanym produkcie lub usłudze, z czego blisko 50% badanych ostatecznie podjęło decyzję zakupową. Innym ciekawym przykładem są badania, przeprowadzone przez TNS OBOP oraz UKE, na które powołuje się portal smsapi.pl, które donoszą, że aż 93% badanych odczytuje reklamę tekstową wysłaną na telefon komórkowy. Można zatem przyjąć, że zarówno reakcja adresata na przesłaną SMS-em wiadomość oraz zasięg wysłanej wiadomości są na bardzo wysokim poziomie. Przekładając wyniki badań na obszar działalności placówki medycznej, SMS może być, z jednej strony niezawodnym kanałem komunikacyjnym dla pacjenta (np. informującym o odwołaniu lub przełożeniu terminu wizyty), natomiast z drugiej strony skutecznym narzędziem do informowania pacjentów, np. o usługach i badaniach medycznych świadczonych przez placówkę. Mając na uwadze ww. wyniki badań, SMS staje się narzędziem szybki i skutecznym, a biorąc pod uwagę inne kanały i formy komunikacji również tanim.
Dostępny w systemie Mediporta moduł powiadomień umożliwia przekazywanie informacji za pośrednictwem SMS-ów i / lub wiadomości e-mail w bardzo szybki i komfortowy sposób. Powiadomienie może zostać wysłane automatycznie (przez system), niezwłocznie po wystąpieniu określonego zdarzenia lub manualnie (przez użytkownika systemu), w dowolnym momencie, zarówno do grupy pacjentów jak i do pojedynczego pacjenta. Moduł daje użytkownikowi możliwość dowolnej konfiguracji treści powiadomień dzięki czemu, pacjent może otrzymać na swój telefon np. SMS-a z informacjami dotyczącymi wizyty lekarskiej, takimi jak data, godzina, adres placówki medycznej, nazwisko specjalisty lub całkowicie spersonalizowaną treść wiadomości związaną np. z rejestracją i obsługą wizyty pacjenta w placówce.
Opcje komunikacji placówki z pacjentem za pośrednictwem powiadomień e-mail i SMS to, m.in. wysyłanie wiadomości:
Oprócz komunikacji na linii placówka – pacjent, moduł powiadomień systemu Mediporta umożliwia konfigurację powiadomień również dla pracowników zatrudnionych w placówce. Ten typ powiadomień pozwala lepiej zorganizować pracę placówki i usprawnić przepływ informacji pomiędzy personelem rejestracji, a pracownikami medycznymi, np. w zakresie informowania o odwołaniu określonych terminów wizyt. Oprócz tego moduł powiadomień umożliwia również konfigurację przypomnień dla pracowników placówki, np. o wygasającym haśle do systemu eWUŚ.
Opcje komunikacji placówki z pracownikami medycznymi za pośrednictwem powiadomień e-mail i SMS to, m.in. wysyłanie wiadomości:
Inny typem powiadomień są wiadomości e-mail, za pomocą których możliwe jest wysyłanie nieco dłuższych komunikatów do pacjentów i pracowników placówki z poziomu systemu Mediporta. Należy dodać, że ten kanał komunikacyjny umożliwia wysyłanie powiadomień tego samego typu co w przypadku SMS-ów, a jego obsługa jest równie prosta, szybka i praktyczna.
SMS-y jako forma komunikacji na linii placówka – pacjent, ma niebagatelny wpływ na usprawnienie pracy pracowników służby zdrowia, a lecznica, która korzysta z systemu elektronicznej dokumentacji medycznej, a ponadto komunikuje się z pacjentami w innowacyjny sposób, z pewnością będzie postrzegana przez pacjentów jako nowoczesna. Sprawdź powiadomienia e-mail i SMS w systemie Mediporta.
Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.
Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.
Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.
Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.
Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.
Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.
Komunikacja z pacjentem jest kluczowym elementem opieki zdrowotnej. Odpowiednia komunikacja pomaga zbudować zaufanie, zapewnia pacjentowi poczucie zrozumienia i wsparcia, a także ułatwia wymianę istotnych informacji dotyczących zdrowia. Placówki medyczne coraz częściej wykorzystują nowe technologie aby kontaktować się ze swoimi pacjentami. Popularność zdobywają wiadomości SMS-owe oraz wiadomości e…
W naszym artykule pragniemy zwrócić uwagę na automatyczne wykonywanie kopii zapasowych oprogramowanie medycznego w gabinetach i przychodniach lekarskich. Kwestia bezpieczeństwa tak wrażliwych danych medycznych jest niezwykle istotną kwestią. Będąc właścicielem działalności medycznej musimy pamiętać, że przepisy ściśle regulują okres przez jaki dane medyczne historii choroby pacjentów powinny być…