Jak przekonać pracowników, że zmiany w EDM są konieczne?

27 marca 2017

Informatyzacja lecznic, wzorem państw zachodnich, ma na celu usprawnienie pracy personelu medycznego i poprawę jakości usług zdrowotnych. Podstawą wprowadzenia zmian jest uświadomienie lekarzom i pielęgniarkom potrzeby zmian związanych z implementacją elektronicznej dokumentacji medycznej.

Z pewnością standardy, które ujednolicają funkcjonowanie elektronicznej dokumentacji medycznej w szpitalach, przychodniach i gabinetach medycznych, ułatwią pracę pracownikom służby zdrowia. Prawidłowy przebieg wszystkich procesów zachodzących w placówkach medycznych będą wymuszali specjaliści, jak i chorzy, bo to przede wszystkim oni są grupą docelową wprowadzanych obecnie zmian. Lecznica, która nie wcieli w życie systemu elektronicznej dokumentacji medycznej, nie będzie mogła wziąć udziału w ogólnopolskim programie e-recepty, który poprawi komfort korzystania z usług medycznych oraz usprawni pracę lekarzy i pielęgniarek.

Serwer zamiast szafy

Uproszczenie dostępu do informacji o stanie zdrowia pacjentów wpłynie nie tylko na poprawę jakości oferowanych usług zdrowotnych, ale i na zmianę procedur związanych z przechowywaniem kartotek, które z tradycyjnych szaf przeniesione zostaną na serwery komputerowe. Jedną z zalet związanych z wdrożeniem tej zmiany, jest ograniczenie wydatków związanych z archiwizacją dokumentacji medycznej. Proces ten poprzedzi profesjonalne przeszkolenie lekarzy, pielęgniarek i położnych, którzy do tej pory zmuszeni byli wypełniać dokumentację ręcznie, co zajmowało o wiele więcej czasu.

Intuicyjność EDM

W związku z tym, że system EDM jest wyjątkowo intuicyjny, nauczenie się prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej nie będzie stanowiło problemu nawet dla nieco starszych pracowników służby zdrowia. Papierowa, jak i elektroniczna dokumentacja zawierają te same informacje, dlatego kurs obsługi dotyczyć będzie głównie kwestii obsługi programu oraz tematów dotyczących ochrony danych pozwalających na identyfikację pacjenta.

Plan to podstawa

Wyznaczenie terminu wdrożenia systemu elektronicznej dokumentacji medycznej w placówkach służby zdrowia należy traktować jako formę motywacji do właściwego przygotowania do modernizacji lecznic. Im więcej czasu managerowie placówek poświęcą na zaplanowanie i realizację działań takich jak remont lecznicy, zakup oprogramowania i szkolenie, tym efekt będzie bardziej satysfakcjonujący.

Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna

Komunikację zmian warto zacząć od wewnętrznego zebrania, na którym zostaną przedstawione kluczowe cele wdrożenia elektronicznej dokumentacji medycznej. Ponadto warto pomyśleć o przeprowadzeniu kampanii o charakterze edukacyjnym, skierowanej do pacjentów. Im więcej informacji otrzymają przed implementacją nowoczesnego systemu, tym mniej problemów przysporzą pytania o zasadność zmian, które siłą rzeczy pojawią zaraz po zmianie papierowej dokumentacji na elektroniczną.

Sprawdź jak Mediporta może wyglądać u Ciebie

Wypełnij formularz kontaktowy

Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.

Otwórz e-mail z linkiem do demo

Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.

Porozmawiaj z naszym ekspertem

Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.

Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.

Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.

Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.

Polecane artykuły

Zalety komunikacji z pacjentami za pomocą wiadomości SMS i e-mail
18 lipca 2023

Komunikacja z pacjentem jest kluczowym elementem opieki zdrowotnej. Odpowiednia komunikacja pomaga zbudować zaufanie, zapewnia pacjentowi poczucie zrozumienia i wsparcia, a także ułatwia wymianę istotnych informacji dotyczących zdrowia. Placówki medyczne coraz częściej wykorzystują nowe technologie aby kontaktować się ze swoimi pacjentami. Popularność zdobywają wiadomości SMS-owe oraz wiadomości e…

Kopia bezpieczeństwa danych medycznych w chmurze
07 lipca 2023

W naszym artykule pragniemy zwrócić uwagę na automatyczne wykonywanie kopii zapasowych oprogramowanie medycznego w gabinetach i przychodniach lekarskich. Kwestia bezpieczeństwa tak wrażliwych danych medycznych jest niezwykle istotną kwestią. Będąc właścicielem działalności medycznej musimy pamiętać, że przepisy ściśle regulują okres przez jaki dane medyczne historii choroby pacjentów powinny być…