Przychodnia, która jest otwarta na wykorzystanie potencjału nowych technologii, jest w stanie zbudować w ten sposób swoją przewagę konkurencyjną. Jakie rozwiązania powinna wdrożyć każda placówka medyczna, która chce się wyróżnić na tle innych i zyskać miano nowoczesnej?
Automatyzacja obsługi pacjentów w placówkach medycznych przynosi korzyści w postaci zapobiegania tworzeniu się kolejek do specjalistów i odciążenia pracowników przychodni. Pacjenci są otwarci na zmiany, które spowodują przyspieszenie procesu rejestracji, oczekiwania na wizytę lekarską, samego procesu diagnozowania, jak i leczenia. Zinformatyzowana, innowacyjna placówka jest w stanie zaspokoić niemalże wszystkie potrzeby pacjentów. Chorzy, widząc zmiany na lepsze, utwierdzą się w przekonaniu, że dokonali słusznego wyboru placówki medycznej.
Jednym z przykładów zastosowania nowoczesnych rozwiązań jest wcielenie w życie systemu elektronicznej dokumentacji medycznej. Przechowywanie danych na temat stanu zdrowia pacjentów w tzw. „chmurze” pozwala lekarzom na analizę historii choroby w każdym miejscu, pod warunkiem, że lekarz ma odstęp do komputera i internetu. Ale to jeszcze nie wszystkie zalety wynikające z prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej.
Organizację pracy placówki służby zdrowia, rejestrację pacjentów, prowadzenie rozliczeń finansowych i dokumentacji, usprawni zintegrowane narzędzie statystyczne, które ułatwi na selekcję oraz prowadzenie bazy danych. Kompatybilność takiego systemu z innymi, usprawni przepływ informacji między wszystkimi sektorami placówki medycznej, co znacząco skróci czas rejestracji, czy szukania dokumentów. Cały czas mowa o funkcjonalnościach elektronicznej dokumentacji medycznej.
Opcja znalezienia informacji o lekach najczęściej zapisywanych w przypadku leczenia danej jednostki chorobowej, czy możliwość prowadzenia nadzoru nad realizacją recepty przez chorego, znacznie ułatwia proces leczenia. Oznacza to, że wdrożenie e-kartoteki pozwala na zdalne odbieranie informacji zwrotnej od pacjenta. Wgląd do ważnych informacji przekazywanych przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego również usprawnia pracę personelu przychodni. Te i wiele innych, optymalizujących czas pracy funkcji, pełni system elektronicznej dokumentacji medycznej.
Czy działania promocyjne są istotne w przypadku przychodni? Oczywiście, że tak. Prowadzenie interaktywnej strony internetowej i fanpage’a, prędzej, czy później przyniesie zamierzony efekt. Wdrożenie aplikacji mobilnej dla pacjentów przychodni jest równie dobrym pomysłem, ponieważ przypominanie o zaplanowanej wizycie lekarskiej lub badaniu kontrolnym, ułatwi organizację czasu pacjentów. Dodatkowa funkcja w postaci pomiaru spalanych kalorii lub liczby przebytych kroków, zachęci użytkowników do korzystania z aplikacji. Implementując nowoczesne rozwiązania, możemy mieć pewność, że pacjenci przekażą sobie pozytywne opinie na temat placówki medycznej. Nie ma przecież lepszej reklamy przychodni niż zadowolony pacjent.
Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.
Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.
Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.
Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.
Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.
Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.
Komunikacja z pacjentem jest kluczowym elementem opieki zdrowotnej. Odpowiednia komunikacja pomaga zbudować zaufanie, zapewnia pacjentowi poczucie zrozumienia i wsparcia, a także ułatwia wymianę istotnych informacji dotyczących zdrowia. Placówki medyczne coraz częściej wykorzystują nowe technologie aby kontaktować się ze swoimi pacjentami. Popularność zdobywają wiadomości SMS-owe oraz wiadomości e…
W naszym artykule pragniemy zwrócić uwagę na automatyczne wykonywanie kopii zapasowych oprogramowanie medycznego w gabinetach i przychodniach lekarskich. Kwestia bezpieczeństwa tak wrażliwych danych medycznych jest niezwykle istotną kwestią. Będąc właścicielem działalności medycznej musimy pamiętać, że przepisy ściśle regulują okres przez jaki dane medyczne historii choroby pacjentów powinny być…