Jak konkurować na rynku przychodni?

02 października 2016

Pan Kowalski mieszka w pobliżu dwóch przychodni. Jak większość pacjentów potrzebuje dostępu do rutynowej opieki zdrowotnej. Jakie argumenty zadecydują o tym, że wybierze placówkę B, a nie A?

Jeśli w przychodniach funkcjonujących na zasadach umów z Narodowym Funduszem Zdrowia, pacjent musi czekać kilka miesięcy na wizytę u lekarza, a jego dolegliwość wymaga szybkiej interwencji, wówczas wielu z nich decyduje się na wizytę w prywatnej przychodni. Konkurencja rośnie, ponieważ placówki medyczne mogą zrobić dla pacjenta dużo więcej i przede wszystkim szybciej, niż publiczne placówki. Powodem, dla którego wybierze właśnie tę, a nie inną placówkę, może być pozytywna rekomendacja znajomych, bliska lokalizacja albo zwykły przypadek. O tym, czy pacjent wróci do naszej przychodni, zadecyduje pierwsza wizyta.

Aby przyciągnąć petentów, przychodnie powinny zatrudnić więcej specjalistów oraz rozbudować zakres oferowanych usług zdrowotnych, np. o badania, które do tej pory nie były przeprowadzane. Ważne jest również komunikowanie nowości w ofercie, m.in. za pośrednictwem portali społecznościowych, strony internetowej przychodni lub lokalnych mediów.

Bardzo istotnym argumentem jest również jakość wykonywanych usług oraz komfort przebywania w placówce. Pierwszy kontakt, czyli obsługa na etapie rejestracji pacjenta, to okazja do zrobienia dobrego wrażenia. Pracownik rejestracji powinien być sympatyczny, wyrozumiały i kompetentny, aby móc przekazać pacjentowi wszystkie informacje. Kolejnym, ważnym procesem jest wypełnienie elektronicznej dokumentacji medycznej przez lekarza. Pacjent oczekuje dobrej komunikacji z doktorem, wyczerpujących odpowiedzi na wszystkie pytania, a przede wszystkim trafnej diagnozy i zaleceń.

Większość pacjentów przeznacza czas na wizytę u lekarza w godzinach wieczornych oraz w weekendy. W związku z tym warto dostosować godziny otwarcia przychodni do potrzeb pacjentów. Elastyczność może okazać się argumentem, który zadecyduje o tym, że chory wybierze właśnie naszą placówkę.

Dobrym pomysłem jest wprowadzenie systemu oceny jakości usług świadczonych przez zatrudnionych w przychodni specjalistów. W ten sposób pacjenci będą mieli poczucie, że liczymy się z ich zdaniem. Ponadto pomoże to w podjęciu decyzji przyszłym, potencjalnym pacjentom, którzy zaraz po wejściu na stronę internetową przychodni zobaczą zakładkę: opinie o naszych specjalistach. Sami lekarze będą mieli motywację do świadczenia usług na wysokim poziomie, ponieważ będą świadomi tego, że podlegają ocenie.

Sprawdź jak Mediporta może wyglądać u Ciebie

Wypełnij formularz kontaktowy

Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.

Otwórz e-mail z linkiem do demo

Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.

Porozmawiaj z naszym ekspertem

Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.

Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.

Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.

Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.

Polecane artykuły

Zalety komunikacji z pacjentami za pomocą wiadomości SMS i e-mail
18 lipca 2023

Komunikacja z pacjentem jest kluczowym elementem opieki zdrowotnej. Odpowiednia komunikacja pomaga zbudować zaufanie, zapewnia pacjentowi poczucie zrozumienia i wsparcia, a także ułatwia wymianę istotnych informacji dotyczących zdrowia. Placówki medyczne coraz częściej wykorzystują nowe technologie aby kontaktować się ze swoimi pacjentami. Popularność zdobywają wiadomości SMS-owe oraz wiadomości e…

Kopia bezpieczeństwa danych medycznych w chmurze
07 lipca 2023

W naszym artykule pragniemy zwrócić uwagę na automatyczne wykonywanie kopii zapasowych oprogramowanie medycznego w gabinetach i przychodniach lekarskich. Kwestia bezpieczeństwa tak wrażliwych danych medycznych jest niezwykle istotną kwestią. Będąc właścicielem działalności medycznej musimy pamiętać, że przepisy ściśle regulują okres przez jaki dane medyczne historii choroby pacjentów powinny być…