Do zalet prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej należy możliwość uzupełnienia jej podczas wizyty domowej u pacjenta. Daje to lekarzowi swobodę w realizowaniu obowiązków zawodowych i możliwość zdiagnozowania pacjenta, bez względu na to, gdzie się znajduje.
Pacjentom, w ramach ubezpieczenia zdrowotnego, pomoc specjalisty świadczona jest nie tylko w placówkach medycznych. Przysługują im domowe wizyty lekarskie, gdy dojdzie do nagłego ataku choroby albo pogorszenia się stanu zdrowia, który powoduje, że pacjent nie jest w stanie samodzielnie udać się do placówki służby zdrowia. Wizyta lekarza jest możliwa także wtedy, kiedy pacjent rozchoruje się w nocy lub w dzień świąteczny. Należy dodać, że w nagłych przypadkach porada lekarska powinna być zrealizowana niezwłocznie, czyli jeszcze w dniu zgłoszenia, a w przypadku osób cierpiących na przewlekłe choroby, porady mogą być realizowane w terminie ustalonym z pacjentem. Co istotne, w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej poza placówką medyczną, specjalista współpracuje z pielęgniarką lub położną. Jak w tym przypadku przebiega proces uzupełniania elektronicznej dokumentacji medycznej?
Prowadzenie elektronicznej dokumentacji medycznej wiąże się z wieloma obopólnymi udogodnieniami, które są zauważalne podczas realizowania obowiązków lekarskich w trybie zdalnym. Medyk, w trakcie wizyty domowej u pacjenta, korzystając z systemu elektronicznej dokumentacji medycznej przechowywanej w tzw. „chmurze”, oszczędza czas, ponieważ nie musi robić odręcznych zapisków, które dopiero w gabinecie wprowadzi do systemu elektronicznej dokumentacji medycznej. Implementacja elektronicznej dokumentacji medycznej z całą pewnością korzystnie wpłynie na realizowanie obowiązków zawodowych lekarza poza placówką służby zdrowia.
Specjalista, posiadając dostęp do zasobów elektronicznej dokumentacji medycznej, ma przed sobą całą historię choroby pacjenta, która często jest mu niezbędna do postawienia właściwej diagnozy. Bez dostępu do tych informacji, które wymagają dokładnej analizy, musiałby bazować jedynie na informacjach przekazanych przez pacjenta, co nie zawsze jest możliwe, ze względu na jego stan zdrowia. Korzystanie z nowych technologii gwarantuje zatem wygodę świadczenia usług medycznych i komfort diagnozowania pacjenta podczas domowej wizyty lekarskiej.
Co istotne, natychmiastowe uzupełnienie historii choroby pacjenta, tuż po zakończeniu badania, zapobiega wszelkim nieścisłościom i pominięciu istotnych szczegółów dotyczących stanu zdrowia chorego. Wszystko to, czego specjalista potrzebuje do pracy zdalnej, wykonywanej poza gabinetem medycznym, to dostęp do urządzenia, tj. komputera, laptopa lub tabletu oraz połączenie internetowe. Każdy lekarz będzie miał dostęp do zasobów elektronicznej dokumentacji medycznej w postaci loginu i hasła. Wszystko to jest możliwe dzięki zastosowaniu innowacyjnego modelu cloud computingu. Cechuje go bezpieczeństwo, elastyczność i mobilność, niezbędna do świadczenia usług medycznych podczas wizyt domowych u pacjenta.
Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.
Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.
Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.
Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.
Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.
Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.
Komunikacja z pacjentem jest kluczowym elementem opieki zdrowotnej. Odpowiednia komunikacja pomaga zbudować zaufanie, zapewnia pacjentowi poczucie zrozumienia i wsparcia, a także ułatwia wymianę istotnych informacji dotyczących zdrowia. Placówki medyczne coraz częściej wykorzystują nowe technologie aby kontaktować się ze swoimi pacjentami. Popularność zdobywają wiadomości SMS-owe oraz wiadomości e…
W naszym artykule pragniemy zwrócić uwagę na automatyczne wykonywanie kopii zapasowych oprogramowanie medycznego w gabinetach i przychodniach lekarskich. Kwestia bezpieczeństwa tak wrażliwych danych medycznych jest niezwykle istotną kwestią. Będąc właścicielem działalności medycznej musimy pamiętać, że przepisy ściśle regulują okres przez jaki dane medyczne historii choroby pacjentów powinny być…