Trzy filary „Dobrej placówki medycznej”

19 maja 2023

Na czym polega strategia dobrej placówki medycznej

Aby Placówki mogły rozwijać się i pozyskiwać nowych Pacjentów, powinny przyjąć strategię tzw.: “dobrej” Placówki.

“Dobra” Placówka, to taka, którą Pacjenci kojarzą z profesjonalnego wizerunku, łatwego kontaktu, możliwości szybkiego i łatwego umówienia się, odbycia wizyty on-line, trafnej diagnozy lekarskiej i wsparcia po wizycie.

Aby Pacjenci ocenili i określili Placówkę jako “dobrą” musi zaistnieć korelacja kilku czynników, które w niniejszym artykule opisujemy.

Podstawowym elementem jest budowanie świadomości marki i stworzenie takiego wizerunku, aby potencjalni Pacjenci, zechcieli do nas przyjść. W tym obszarze bardzo pomagają działania marketingowe i dobrze zaplanowana strategia pozyskiwania Pacjentów.

Kolejnym elementem jest umożliwienie łatwej komunikacji z Placówką i szybkiej rejestracji do wybranego lekarza.

Ostatnim etapem przy tworzeniu wizerunku “dobrej” Placówki, jest odpowiedzenie na potrzeby medyczne Pacjentów zgodnie z ich oczekiwaniami. Część Placówek, coraz częściej zwraca również uwagę na etap po wizycie, dzięki któremu utrwalają wizerunek i powodują, że Pacjenci do Placówek wracają.

review g9675993d3 1280 768x451 Budowanie marki to także zbieranie opinii w internecie i mediach społecznościowych


Świadomość marki i jej wizerunek

W zależności od celów i strategii marketingowej danej Placówki można wyróżnić kilka filarów działań, które Placówki powinny uwzględnić myśląc o pozyskiwaniu Pacjentów:

  1. Kształtowanie wizerunku Placówki oraz jej reputacji poprzez stosowanie odpowiednich strategii brandingowych.
  2. Komunikacja z Pacjentami – umiejętna i skuteczna komunikacja z Pacjentami w celu zwiększenia ich zaangażowania i lojalności wobec Placówki.
  3. Dostępność informacji – zapewnienie łatwego dostępu do informacji na temat Placówki, jej usług, specjalistów oraz cennika.
  4. Marketing Internetowy – wykorzystywanie narzędzi internetowych, takich jak strona internetowa, Pozycjonowanie (SEO), media społecznościowe, reklamy w wyszukiwarkach, artykuły eksperckie czy Google Moja Firma.
  5. Współpraca z innymi Placówkami – nawiązywanie partnerstw z innymi Placówkami medycznymi w celu zwiększenia swojej widoczności i zasięgu a także zwiększenia komplementarności świadczonych usług.
  6. Kampanie marketingowe – organizowanie kampanii takich jak bezpłatne badania profilaktyczne konkursy, promocje, mające na celu przyciągnięcie Pacjentów i zwiększenie świadomości o Placówce.
  7. Zarządzanie opinią – monitorowanie opinii Pacjentów na temat Placówki oraz stosowanie odpowiednich działań mających na celu zarządzanie opiniami i budowanie pozytywnego wizerunku Placówki.

feedback g6e6448363 1280 768x514 Prosta ankieta jest dobrym narzędziem do zbieranie opinii pacjentów o placówce


Funkcjonowanie Placówki medycznej

Kolejnym filarem w budowaniu wizerunku jako “Dobra” Placówka medyczna jest skupienie się na bieżących działaniach i stałym podnoszeniu ich jakości. Aby to zrobić Placówka powinna skupić się na:

  1. Wysokiej jakości świadczonych usług – Placówka powinna oferować wysokiej jakości usługi medyczne, oparte na najaktualniejszej wiedzy i nowoczesnych procedurach i technologiach.
  2. Empatycznym, doświadczonym i wysoko wykwalifikowanym personelu, który będzie w stanie zapewnić Pacjentom kompleksową i miłą opiekę.
  3. Dostępności i łatwości umawiania wizyt – Placówka powinna zapewnić szybki i bezproblemowy dostęp do usług medycznych a także, co coraz ważniejsze – możliwość umawiania i odwoływania wizyt on-line.
  4. Komforcie i stworzeniu przyjaznego środowiska, które będzie sprzyjało dobremu samopoczuciu i szybkiemu powrotowi do zdrowia Pacjentów.
  5. Indywidualnym podejściu do Pacjentów, które będzie uwzględniało ich potrzeby i oczekiwania.
  6. Ścisłej kontroli jakości usług medycznych, obsługi Pacjentów w rejestracji, a także regularnie prowadzić badania satysfakcji Pacjentów i usprawniać obszary, które wskazują Pacjenci, jako te do poprawy.
  7. Budowie dobrej reputacji, zarówno wśród Pacjentów jak i wśród środowiska medycznego, co będzie świadczyć o wysokiej jakości oferowanych usług i o profesjonalnym podejściu do pacjentów i kontrahentów.
  8. Czystości i higienie – Pacjenci oczekują, że Placówka będzie czysta i zadbana. Personel medyczny będzie stosował odpowiednie procedury higieniczne a Rejestracja będzie uprzejma i umożliwi szybki zapis w systemie medycznym na wizytę oraz odpowie na istotne dla Pacjentów pytania.

crutches g2115d9f45 1920 683x1024 Uprzejmy i życzliwy personel jest jednym z kluczy sukcesu Placówki


Opieka nad pacjentami po wykonaniu usługi medycznej

Opieka nad Pacjentem po wykonaniu usługi, oprócz względów medycznych, odgrywa coraz częściej kluczową rolę w utrzymywaniu zadowolenia Pacjentów i budowaniu pozytywnego wizerunku Placówki. Obejmuje ona szereg działań, które są wykonywane po wyświadczeniu usługi medycznej, w celu zapewnienia Pacjentom kompleksowej opieki i wsparcia.

Najważniejsze działania w ramach opieki po usługowej to:
  1. Kontrola staniu zdrowia – Placówka powinna mieć możliwość kontaktować się z Pacjentem po świadczeniu usługi medycznej, aby sprawdzić, jak się czuje i czy nie ma żadnych powikłań lub niepożądanych objawów.
  2. Udzielanie porad i wskazówek – Placówka może udzielać Pacjentom porad i wskazówek dotyczących opieki domowej i leczenia, które pomogą w szybkim powrocie do zdrowia. Może również udzielić Pacjentowi informacji na temat leków, testów i badań, które są związane z leczeniem. W tym przypadku znakomicie sprawdza się możliwość konsultacji on-line i umożliwienie odbywania ich przez Pacjentów.
  3. Monitorowanie satysfakcji Pacjentów – Placówka medyczna może przeprowadzać badania satysfakcji Pacjentów, aby dowiedzieć się, jakie są ich opinie i co można poprawić w świadczonych usługach.
  4. Propozycja usług komplementarnych i przypominanie o leczeniu – Placówka powinna kontaktować się z Pacjentami w celu proponowania usług, które mogą przedłużyć efekty działania leczenia lub też przypominać o usługach, które należy wykonywać okresowo.

Powyższe wskazówki pomagają placówkom profesjonalnie obsługiwać Pacjentów i przyciągać ich wykorzystując jakość świadczonych usługi i obsługi oraz wiarygodność.


Zapraszamy Placówki medyczne do nas

W Mediporta wspieramy kilka z wymienionych obszarów. Między innymi umożliwiamy szyki zapis Pacjentów on-line poprzez system OZOS oraz odbycie wizyt on-line – bez wychodzenia z domu.

Jeśli jesteście Państwo zainteresowani którymś z naszych rozwiązań, zapraszamy do kontaktu:

Sprawdź jak Mediporta możewyglądać u Ciebie

1

Wypełnij formularz kontaktowy

Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.

2

Otwórz e-mail z linkiem do demo

Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.

3

Porozmawiaj z naszym ekspertem

Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.

    Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.

    Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.

    Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.

    Szczegóły dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych dostępne są w ramach zakładki RODO.

    Polecane artykuły

    Opieka Koordynowana w Mediporcie

    20 maja 2024

    Opieka Koordynowana w Mediporcie

    Koordynowana Opieka Zdrowotna (KOZ) to nowoczesny model opieki medycznej, który stawia pacjenta w centrum działań diagnostycznych i terapeutycznych. Dzięki KOZ lekarze rodzinni mogą zlecać badania, które do tej pory były dostępne tylko u specjalistów. Pacjenci z chorobami przewlekłymi, takimi jak: choroby kardiologiczne, cukrzyca (diabetologia), choroby płuc (pulmonologia), choroby…

    Rola rejestracji w funkcjonowaniu placówek medycznych

    27 lipca 2023

    Rola rejestracji w funkcjonowaniu placówek medycznych

    Sprawne działanie przychodni zależy od skoordynowanej pracy personelu medycznego i administracyjnego, a także odpowiedniego zarządzania procesami organizacyjnymi. Skoordynowana praca personelu to kluczowy element osiągnięcia wysokiej jakości i efektywności opieki medycznej. Dzięki temu przychodnia może lepiej sprostać potrzebom pacjentów, osiągnąć lepsze wyniki leczenia i zbudować silne fundamenty…