Na czym polega strategia dobrej placówki medycznej
Aby Placówki mogły rozwijać się i pozyskiwać nowych Pacjentów, powinny przyjąć strategię tzw.: “dobrej” Placówki.
“Dobra” Placówka, to taka, którą Pacjenci kojarzą z profesjonalnego wizerunku, łatwego kontaktu, możliwości szybkiego i łatwego umówienia się, odbycia wizyty on-line, trafnej diagnozy lekarskiej i wsparcia po wizycie.
Aby Pacjenci ocenili i określili Placówkę jako “dobrą” musi zaistnieć korelacja kilku czynników, które w niniejszym artykule opisujemy.
Podstawowym elementem jest budowanie świadomości marki i stworzenie takiego wizerunku, aby potencjalni Pacjenci, zechcieli do nas przyjść. W tym obszarze bardzo pomagają działania marketingowe i dobrze zaplanowana strategia pozyskiwania Pacjentów.
Kolejnym elementem jest umożliwienie łatwej komunikacji z Placówką i szybkiej rejestracji do wybranego lekarza.
Ostatnim etapem przy tworzeniu wizerunku “dobrej” Placówki, jest odpowiedzenie na potrzeby medyczne Pacjentów zgodnie z ich oczekiwaniami. Część Placówek, coraz częściej zwraca również uwagę na etap po wizycie, dzięki któremu utrwalają wizerunek i powodują, że Pacjenci do Placówek wracają.
Budowanie marki to także zbieranie opinii w internecie i mediach społecznościowych
Świadomość marki i jej wizerunek
W zależności od celów i strategii marketingowej danej Placówki można wyróżnić kilka filarów działań, które Placówki powinny uwzględnić myśląc o pozyskiwaniu Pacjentów:
- Kształtowanie wizerunku Placówki oraz jej reputacji poprzez stosowanie odpowiednich strategii brandingowych.
- Komunikacja z Pacjentami – umiejętna i skuteczna komunikacja z Pacjentami w celu zwiększenia ich zaangażowania i lojalności wobec Placówki.
- Dostępność informacji – zapewnienie łatwego dostępu do informacji na temat Placówki, jej usług, specjalistów oraz cennika.
- Marketing Internetowy – wykorzystywanie narzędzi internetowych, takich jak strona internetowa, Pozycjonowanie (SEO), media społecznościowe, reklamy w wyszukiwarkach, artykuły eksperckie czy Google Moja Firma.
- Współpraca z innymi Placówkami – nawiązywanie partnerstw z innymi Placówkami medycznymi w celu zwiększenia swojej widoczności i zasięgu a także zwiększenia komplementarności świadczonych usług.
- Kampanie marketingowe – organizowanie kampanii takich jak bezpłatne badania profilaktyczne konkursy, promocje, mające na celu przyciągnięcie Pacjentów i zwiększenie świadomości o Placówce.
- Zarządzanie opinią – monitorowanie opinii Pacjentów na temat Placówki oraz stosowanie odpowiednich działań mających na celu zarządzanie opiniami i budowanie pozytywnego wizerunku Placówki.
Prosta ankieta jest dobrym narzędziem do zbieranie opinii pacjentów o placówce
Funkcjonowanie Placówki medycznej
Kolejnym filarem w budowaniu wizerunku jako “Dobra” Placówka medyczna jest skupienie się na bieżących działaniach i stałym podnoszeniu ich jakości. Aby to zrobić Placówka powinna skupić się na:
- Wysokiej jakości świadczonych usług – Placówka powinna oferować wysokiej jakości usługi medyczne, oparte na najaktualniejszej wiedzy i nowoczesnych procedurach i technologiach.
- Empatycznym, doświadczonym i wysoko wykwalifikowanym personelu, który będzie w stanie zapewnić Pacjentom kompleksową i miłą opiekę.
- Dostępności i łatwości umawiania wizyt – Placówka powinna zapewnić szybki i bezproblemowy dostęp do usług medycznych a także, co coraz ważniejsze – możliwość umawiania i odwoływania wizyt on-line.
- Komforcie i stworzeniu przyjaznego środowiska, które będzie sprzyjało dobremu samopoczuciu i szybkiemu powrotowi do zdrowia Pacjentów.
- Indywidualnym podejściu do Pacjentów, które będzie uwzględniało ich potrzeby i oczekiwania.
- Ścisłej kontroli jakości usług medycznych, obsługi Pacjentów w rejestracji, a także regularnie prowadzić badania satysfakcji Pacjentów i usprawniać obszary, które wskazują Pacjenci, jako te do poprawy.
- Budowie dobrej reputacji, zarówno wśród Pacjentów jak i wśród środowiska medycznego, co będzie świadczyć o wysokiej jakości oferowanych usług i o profesjonalnym podejściu do pacjentów i kontrahentów.
- Czystości i higienie – Pacjenci oczekują, że Placówka będzie czysta i zadbana. Personel medyczny będzie stosował odpowiednie procedury higieniczne a Rejestracja będzie uprzejma i umożliwi szybki zapis w systemie medycznym na wizytę oraz odpowie na istotne dla Pacjentów pytania.
Uprzejmy i życzliwy personel jest jednym z kluczy sukcesu Placówki
Opieka nad pacjentami po wykonaniu usługi medycznej
Opieka nad Pacjentem po wykonaniu usługi, oprócz względów medycznych, odgrywa coraz częściej kluczową rolę w utrzymywaniu zadowolenia Pacjentów i budowaniu pozytywnego wizerunku Placówki. Obejmuje ona szereg działań, które są wykonywane po wyświadczeniu usługi medycznej, w celu zapewnienia Pacjentom kompleksowej opieki i wsparcia.
Najważniejsze działania w ramach opieki po usługowej to:
- Kontrola staniu zdrowia – Placówka powinna mieć możliwość kontaktować się z Pacjentem po świadczeniu usługi medycznej, aby sprawdzić, jak się czuje i czy nie ma żadnych powikłań lub niepożądanych objawów.
- Udzielanie porad i wskazówek – Placówka może udzielać Pacjentom porad i wskazówek dotyczących opieki domowej i leczenia, które pomogą w szybkim powrocie do zdrowia. Może również udzielić Pacjentowi informacji na temat leków, testów i badań, które są związane z leczeniem. W tym przypadku znakomicie sprawdza się możliwość konsultacji on-line i umożliwienie odbywania ich przez Pacjentów.
- Monitorowanie satysfakcji Pacjentów – Placówka medyczna może przeprowadzać badania satysfakcji Pacjentów, aby dowiedzieć się, jakie są ich opinie i co można poprawić w świadczonych usługach.
- Propozycja usług komplementarnych i przypominanie o leczeniu – Placówka powinna kontaktować się z Pacjentami w celu proponowania usług, które mogą przedłużyć efekty działania leczenia lub też przypominać o usługach, które należy wykonywać okresowo.
Powyższe wskazówki pomagają placówkom profesjonalnie obsługiwać Pacjentów i przyciągać ich wykorzystując jakość świadczonych usługi i obsługi oraz wiarygodność.
Zapraszamy Placówki medyczne do nas
W Mediporta wspieramy kilka z wymienionych obszarów. Między innymi umożliwiamy szyki zapis Pacjentów on-line poprzez system OZOS oraz odbycie wizyt on-line – bez wychodzenia z domu.
Jeśli jesteście Państwo zainteresowani którymś z naszych rozwiązań, zapraszamy do kontaktu:
- pod numerem telefonu: + 48 61 41 51 810
- lub mailowo:kontakt@mediporta.pl