Trzy filary „Dobrej placówki medycznej”

19 maja 2023

Na czym polega strategia dobrej placówki medycznej

Aby Placówki mogły rozwijać się i pozyskiwać nowych Pacjentów, powinny przyjąć strategię tzw.: “dobrej” Placówki.

“Dobra” Placówka, to taka, którą Pacjenci kojarzą z profesjonalnego wizerunku, łatwego kontaktu, możliwości szybkiego i łatwego umówienia się, odbycia wizyty on-line, trafnej diagnozy lekarskiej i wsparcia po wizycie.

Aby Pacjenci ocenili i określili Placówkę jako “dobrą” musi zaistnieć korelacja kilku czynników, które w niniejszym artykule opisujemy.

Podstawowym elementem jest budowanie świadomości marki i stworzenie takiego wizerunku, aby potencjalni Pacjenci, zechcieli do nas przyjść. W tym obszarze bardzo pomagają działania marketingowe i dobrze zaplanowana strategia pozyskiwania Pacjentów.

Kolejnym elementem jest umożliwienie łatwej komunikacji z Placówką i szybkiej rejestracji do wybranego lekarza.

Ostatnim etapem przy tworzeniu wizerunku “dobrej” Placówki, jest odpowiedzenie na potrzeby medyczne Pacjentów zgodnie z ich oczekiwaniami. Część Placówek, coraz częściej zwraca również uwagę na etap po wizycie, dzięki któremu utrwalają wizerunek i powodują, że Pacjenci do Placówek wracają.

review g9675993d3 1280 768x451 Budowanie marki to także zbieranie opinii w internecie i mediach społecznościowych


Świadomość marki i jej wizerunek

W zależności od celów i strategii marketingowej danej Placówki można wyróżnić kilka filarów działań, które Placówki powinny uwzględnić myśląc o pozyskiwaniu Pacjentów:

  1. Kształtowanie wizerunku Placówki oraz jej reputacji poprzez stosowanie odpowiednich strategii brandingowych.
  2. Komunikacja z Pacjentami – umiejętna i skuteczna komunikacja z Pacjentami w celu zwiększenia ich zaangażowania i lojalności wobec Placówki.
  3. Dostępność informacji – zapewnienie łatwego dostępu do informacji na temat Placówki, jej usług, specjalistów oraz cennika.
  4. Marketing Internetowy – wykorzystywanie narzędzi internetowych, takich jak strona internetowa, Pozycjonowanie (SEO), media społecznościowe, reklamy w wyszukiwarkach, artykuły eksperckie czy Google Moja Firma.
  5. Współpraca z innymi Placówkami – nawiązywanie partnerstw z innymi Placówkami medycznymi w celu zwiększenia swojej widoczności i zasięgu a także zwiększenia komplementarności świadczonych usług.
  6. Kampanie marketingowe – organizowanie kampanii takich jak bezpłatne badania profilaktyczne konkursy, promocje, mające na celu przyciągnięcie Pacjentów i zwiększenie świadomości o Placówce.
  7. Zarządzanie opinią – monitorowanie opinii Pacjentów na temat Placówki oraz stosowanie odpowiednich działań mających na celu zarządzanie opiniami i budowanie pozytywnego wizerunku Placówki.

feedback g6e6448363 1280 768x514 Prosta ankieta jest dobrym narzędziem do zbieranie opinii pacjentów o placówce


Funkcjonowanie Placówki medycznej

Kolejnym filarem w budowaniu wizerunku jako “Dobra” Placówka medyczna jest skupienie się na bieżących działaniach i stałym podnoszeniu ich jakości. Aby to zrobić Placówka powinna skupić się na:

  1. Wysokiej jakości świadczonych usług – Placówka powinna oferować wysokiej jakości usługi medyczne, oparte na najaktualniejszej wiedzy i nowoczesnych procedurach i technologiach.
  2. Empatycznym, doświadczonym i wysoko wykwalifikowanym personelu, który będzie w stanie zapewnić Pacjentom kompleksową i miłą opiekę.
  3. Dostępności i łatwości umawiania wizyt – Placówka powinna zapewnić szybki i bezproblemowy dostęp do usług medycznych a także, co coraz ważniejsze – możliwość umawiania i odwoływania wizyt on-line.
  4. Komforcie i stworzeniu przyjaznego środowiska, które będzie sprzyjało dobremu samopoczuciu i szybkiemu powrotowi do zdrowia Pacjentów.
  5. Indywidualnym podejściu do Pacjentów, które będzie uwzględniało ich potrzeby i oczekiwania.
  6. Ścisłej kontroli jakości usług medycznych, obsługi Pacjentów w rejestracji, a także regularnie prowadzić badania satysfakcji Pacjentów i usprawniać obszary, które wskazują Pacjenci, jako te do poprawy.
  7. Budowie dobrej reputacji, zarówno wśród Pacjentów jak i wśród środowiska medycznego, co będzie świadczyć o wysokiej jakości oferowanych usług i o profesjonalnym podejściu do pacjentów i kontrahentów.
  8. Czystości i higienie – Pacjenci oczekują, że Placówka będzie czysta i zadbana. Personel medyczny będzie stosował odpowiednie procedury higieniczne a Rejestracja będzie uprzejma i umożliwi szybki zapis w systemie medycznym na wizytę oraz odpowie na istotne dla Pacjentów pytania.

crutches g2115d9f45 1920 683x1024 Uprzejmy i życzliwy personel jest jednym z kluczy sukcesu Placówki


Opieka nad pacjentami po wykonaniu usługi medycznej

Opieka nad Pacjentem po wykonaniu usługi, oprócz względów medycznych, odgrywa coraz częściej kluczową rolę w utrzymywaniu zadowolenia Pacjentów i budowaniu pozytywnego wizerunku Placówki. Obejmuje ona szereg działań, które są wykonywane po wyświadczeniu usługi medycznej, w celu zapewnienia Pacjentom kompleksowej opieki i wsparcia.

Najważniejsze działania w ramach opieki po usługowej to:
  1. Kontrola staniu zdrowia – Placówka powinna mieć możliwość kontaktować się z Pacjentem po świadczeniu usługi medycznej, aby sprawdzić, jak się czuje i czy nie ma żadnych powikłań lub niepożądanych objawów.
  2. Udzielanie porad i wskazówek – Placówka może udzielać Pacjentom porad i wskazówek dotyczących opieki domowej i leczenia, które pomogą w szybkim powrocie do zdrowia. Może również udzielić Pacjentowi informacji na temat leków, testów i badań, które są związane z leczeniem. W tym przypadku znakomicie sprawdza się możliwość konsultacji on-line i umożliwienie odbywania ich przez Pacjentów.
  3. Monitorowanie satysfakcji Pacjentów – Placówka medyczna może przeprowadzać badania satysfakcji Pacjentów, aby dowiedzieć się, jakie są ich opinie i co można poprawić w świadczonych usługach.
  4. Propozycja usług komplementarnych i przypominanie o leczeniu – Placówka powinna kontaktować się z Pacjentami w celu proponowania usług, które mogą przedłużyć efekty działania leczenia lub też przypominać o usługach, które należy wykonywać okresowo.

Powyższe wskazówki pomagają placówkom profesjonalnie obsługiwać Pacjentów i przyciągać ich wykorzystując jakość świadczonych usługi i obsługi oraz wiarygodność.


Zapraszamy Placówki medyczne do nas

W Mediporta wspieramy kilka z wymienionych obszarów. Między innymi umożliwiamy szyki zapis Pacjentów on-line poprzez system OZOS oraz odbycie wizyt on-line – bez wychodzenia z domu.

Jeśli jesteście Państwo zainteresowani którymś z naszych rozwiązań, zapraszamy do kontaktu:

Sprawdź jak Mediporta może wyglądać u Ciebie

Wypełnij formularz kontaktowy

Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.

Otwórz e-mail z linkiem do demo

Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.

Porozmawiaj z naszym ekspertem

Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.

Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.

Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.

Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.

Polecane artykuły

Zalety komunikacji z pacjentami za pomocą wiadomości SMS i e-mail
18 lipca 2023

Komunikacja z pacjentem jest kluczowym elementem opieki zdrowotnej. Odpowiednia komunikacja pomaga zbudować zaufanie, zapewnia pacjentowi poczucie zrozumienia i wsparcia, a także ułatwia wymianę istotnych informacji dotyczących zdrowia. Placówki medyczne coraz częściej wykorzystują nowe technologie aby kontaktować się ze swoimi pacjentami. Popularność zdobywają wiadomości SMS-owe oraz wiadomości e…

Kopia bezpieczeństwa danych medycznych w chmurze
07 lipca 2023

W naszym artykule pragniemy zwrócić uwagę na automatyczne wykonywanie kopii zapasowych oprogramowanie medycznego w gabinetach i przychodniach lekarskich. Kwestia bezpieczeństwa tak wrażliwych danych medycznych jest niezwykle istotną kwestią. Będąc właścicielem działalności medycznej musimy pamiętać, że przepisy ściśle regulują okres przez jaki dane medyczne historii choroby pacjentów powinny być…