Już niebawem we wszystkich placówkach służby zdrowia zostanie wdrożony system elektronicznej dokumentacji medycznej. To znak, że w polskich lecznicach poziom informatyzacji i innowacji wzrasta. Dzisiaj dokonamy przeglądu działań, które mają na celu stworzenie nowoczesnego wizerunku placówek medycznych.
Public relations, czyli zabiegi mające na celu budowanie pozytywnego wizerunku placówki medycznej, doskonale sprawdza się w przypadku szpitali, przychodni i gabinetów lekarskich, które chcą być postrzegane jako profesjonalne. Sens PR-u polega na nawiązaniu i utrzymaniu dobrych relacji z odbiorcą usług medycznych. Jego celem jest tworzenie w umysłach pacjentów świadomości istnienia placówki i jej spójności ze środowiskiem. Chorzy, którzy korzystają z usług lecznicy, powinni mieć do niej pełne zaufanie. Dzięki temu wzrasta prawdopodobieństwo, że ponownie do niej wrócą, a co więcej, zarekomendują ją znajomym. PR placówki medycznej polega na kreowaniu wizerunku marki poprzez przekazywanie informacji adresowanych do pacjentów na temat funkcjonowania podmiotu medycznego, np. zmian godzin otwarcia, zatrudnienia nowego lekarza lub wprowadzenia systemu elektronicznej dokumentacji medycznej. Aby zwiększyć zasięg komunikatu, jego nadawcami powinni być tzw. liderzy opinii, czyli znamienici medycy, którzy należą do osób medialnych. Prowadząc szereg działań wizerunkowych, należy zadbać o:
W tworzeniu wizerunku profesjonalnej marki pomogą specjaliści, którzy użyczą swojego wizerunku podczas sesji zdjęciowych i nagrań wypowiedzi. Odbiorcy będą aktywni, jeśli zaserwujemy im atrakcyjny, pełnowartościowy content, doskonały w każdym calu: od grafiki po treści. Kopiowanie tekstów z portali tematycznych nie wchodzi w grę. Należy pomyśleć o czymś oryginalnym, co przyciągnie uwagę. Dobrym sposobem jest organizacja i komunikacja kampanii promocyjnych lub edukacyjnych, konkursów, dni otwartych oraz zachęcanie do uczestnictwa w akcjach związanych z placówką.
Poza stroną internetową placówki medycznej, warto skorzystać z innych kanałów komunikacji z potencjalnymi pacjentami. Wśród nich nieustannie królują media społecznościowe, tj. Facebook, YouTube czy Instagram. Najbardziej wartościowe posty publikowane w mediach społecznościowych warto wspierać reklamą, którą można dowolnie targetować na portalu. Dzięki temu wiemy, do kogo mówimy i jesteśmy w stanie dostosować przekaz do profilu odbiorcy. Innym, przydatnym narzędziem komunikacji, jest newsletter.
Za pośrednictwem mediów społecznościowych odbiorcy chętnie wyrażają swoje opinie – komentują posty, dodają swoje wpisy, są aktywni na forach lub piszą wiadomości prywatne. Nie wszystkie komunikaty mają pozytywny wydźwięk. Aby zadbać o wizerunek placówki medycznej, należy śledzić wszystkie publikacje dotyczące jej działalności oraz możliwie jak najszybciej reagować na sygnały ze strony pacjentów. Usuwanie wpisów lub pozostawianie ich bez odpowiedzi nie jest właściwym zabiegiem. Aby nie wywołać kryzysu, należy przeprosić, wyjaśnić zaistniałą sytuację i jeśli to możliwe, zaproponować odpowiednią formę rekompensaty.
Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.
Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.
Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.
Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.
Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.
Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.
Komunikacja z pacjentem jest kluczowym elementem opieki zdrowotnej. Odpowiednia komunikacja pomaga zbudować zaufanie, zapewnia pacjentowi poczucie zrozumienia i wsparcia, a także ułatwia wymianę istotnych informacji dotyczących zdrowia. Placówki medyczne coraz częściej wykorzystują nowe technologie aby kontaktować się ze swoimi pacjentami. Popularność zdobywają wiadomości SMS-owe oraz wiadomości e…
W naszym artykule pragniemy zwrócić uwagę na automatyczne wykonywanie kopii zapasowych oprogramowanie medycznego w gabinetach i przychodniach lekarskich. Kwestia bezpieczeństwa tak wrażliwych danych medycznych jest niezwykle istotną kwestią. Będąc właścicielem działalności medycznej musimy pamiętać, że przepisy ściśle regulują okres przez jaki dane medyczne historii choroby pacjentów powinny być…