Polska Implementacja Krajowa HL7 CDA to formalny zbiór zasad prowadzenia i przechowywania elektronicznej dokumentacji medycznej. W jaki sposób należy z niej korzystać?
We wzorze można znaleźć przeszło 200 szablonów CDA, jak i słowniki, z których korzysta się w regułach walidacyjnych. Polska Implementacja Krajowa HL7 CDA (PIK HL7 CDA) nie jest łatwa w odbiorze i zastosowaniu, dlatego stworzono instrukcję korzystania z niej. Wdrożenie elektronicznej dokumentacji medycznej w szpitalu, przychodni lub gabinecie medycznym wymaga zdolności przygotowania własnych szablonów CDA na wzór krajowych.
Polska Implementacja Krajowa HL7 CDA składa się z 2 rodzajów dokumentów:
1. e-Recepta, e-Skierowanie i e-Zlecenie,
2. konsultacja lekarska, karta informacyjna leczenia szpitalnego, sprawozdanie z badania laboratoryjnego, opis badania diagnostycznego, karta odmowy izby przyjęć, karta indywidualnej opieki pielęgniarskiej, wpis do karty uodpornienia i protokół operacyjny.
Wzór ten powstał, aby zagwarantować ujednolicenie dokumentów wchodzących w skład EDM na poziomie pozwalającym na ich przetwarzanie na platformie P1 według reguł przyjętych dla projektu P1 oraz w systemach placówek medycznych. W standardach jest również mowa o bezpiecznej wymianie informacji między lecznicami.
E-kartoteka powinna być zgodna z podstawowymi standardami zawartymi w HL7 CDA, która zawiera również zasady tworzenia reguł pochodnych: krajowych, regionalnych, jak i lokalnych. Oznacza to, że specyfikacja niższego rzędu musi spełniać warunki specyfikacji nadrzędnej. Duża część szablonów krajowych ma charakter otwarty, co oznacza, że w myśl tych zapisów można stworzyć własne wzory dokumentów.
Wersja 1.1. PIK HL7 CDA składa się w sumie z 23 szablonów dokumentów. Wzory dokumentów zawierają najważniejsze wytyczne szablonu podstawowego, powstałego na bazie zasad wspólnych dla wszystkich e-dokumentów. Warto również nadmienić, że PIK HL7 CDA zawiera zasady załączania multimediów w elektronicznej dokumentacji medycznej oraz obowiązujące w naszym kraju reguły rozwoju standardu e-kartoteki.
Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.
Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.
Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.
Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.
Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.
Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.
Komunikacja z pacjentem jest kluczowym elementem opieki zdrowotnej. Odpowiednia komunikacja pomaga zbudować zaufanie, zapewnia pacjentowi poczucie zrozumienia i wsparcia, a także ułatwia wymianę istotnych informacji dotyczących zdrowia. Placówki medyczne coraz częściej wykorzystują nowe technologie aby kontaktować się ze swoimi pacjentami. Popularność zdobywają wiadomości SMS-owe oraz wiadomości e…
W naszym artykule pragniemy zwrócić uwagę na automatyczne wykonywanie kopii zapasowych oprogramowanie medycznego w gabinetach i przychodniach lekarskich. Kwestia bezpieczeństwa tak wrażliwych danych medycznych jest niezwykle istotną kwestią. Będąc właścicielem działalności medycznej musimy pamiętać, że przepisy ściśle regulują okres przez jaki dane medyczne historii choroby pacjentów powinny być…