Zgody na otrzymywanie komunikatów marketingowych otwierają drzwi do nowych kontaktów z potencjalnymi pacjentami. Co zrobić, aby liczba deklaracji rosła z dnia na dzień?
Na wstępie warto zaznaczyć, że zbiór danych adresatów maili trzeba zarejestrować w Generalnym Inspektoracie Ochrony Danych Osobowych (w skrócie GIODO), a przychodnia gromadząca takie informacje musi przeszkolić swoich pracowników. Kurs ten można połączyć ze szkoleniem z zakresu obsługi elektronicznej dokumentacji medycznej. Szczegółowe wytyczne dotyczące kwestii prawnych e-mail marketingu są zawarte w ustawie o ochronie danych osobowych oraz w rozporządzeniach.
Obecnie e-mail marketing jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi komunikacji nowoczesnych placówek medycznych. Wysyłka maili to pierwszy krok do nawiązania długotrwałych relacji z nowymi klientami. Widomości mogą być targetowane ze względu na różne kryteria, tj. wiek, płeć, miejsce zamieszkania. Nie należy mylić e-mail marketingu ze spamowaniem, ponieważ odbiorca e-mail marketingu musi uprzednio wyrazić zgodę na otrzymywanie komunikatów.
Siła narzędzia, jakim jest e-mail polega na popularności poczty elektronicznej, szybkości przekazu informacji oraz prostocie z korzystania ze skrzynki mailowej. Zapoznanie się z treścią wiadomości zajmuje adresatowi zaledwie kilka sekund. Placówki medyczne są w stanie wysyłać setki maili w ciągu kilku minut praktycznie bez kosztowo. Mailing warto połączyć z innymi akcjami promocyjnymi. Funkcji e-mail marketingu jest wiele: wzrost lojalności obecnych pacjentów, pozyskiwanie nowych, budowanie profesjonalnego wizerunku, czy komunikowanie o nowości w ofercie przychodni.
Każda osoba zapisująca się na newsletter przychodni musi wyrazić dwie zgody o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) przez…” (dane lecznicy) oraz „Wyrażam zgodę na przekazywanie mi informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej przez…” (dane przychodni). Dobrą praktyką jest umieszczenie zacytowanych treści w treści maila potwierdzającego zapis do newslettera z prośbą o akceptację.
Wymóg wdrożenia elektronicznej dokumentacji medycznej rozpoczął proces informatyzacji polskiej służby zdrowia. W tę koncepcję wpisuje się nowoczesny wymiar e-mail marketingu. Dobrym pomysłem, który przekona sporą grupę potencjalnych klientów do wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji marketingowych, jest zaoferowanie wartości dodanej, np. cyklicznie wydawanego magazynu wydawanego w formie elektronicznej albo rabatu na którąś z usług medycznych. Dzięki temu chorzy chętniej będą zapisywali się do newslettera.
Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.
Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.
Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.
Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.
Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.
Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.
Komunikacja z pacjentem jest kluczowym elementem opieki zdrowotnej. Odpowiednia komunikacja pomaga zbudować zaufanie, zapewnia pacjentowi poczucie zrozumienia i wsparcia, a także ułatwia wymianę istotnych informacji dotyczących zdrowia. Placówki medyczne coraz częściej wykorzystują nowe technologie aby kontaktować się ze swoimi pacjentami. Popularność zdobywają wiadomości SMS-owe oraz wiadomości e…
W naszym artykule pragniemy zwrócić uwagę na automatyczne wykonywanie kopii zapasowych oprogramowanie medycznego w gabinetach i przychodniach lekarskich. Kwestia bezpieczeństwa tak wrażliwych danych medycznych jest niezwykle istotną kwestią. Będąc właścicielem działalności medycznej musimy pamiętać, że przepisy ściśle regulują okres przez jaki dane medyczne historii choroby pacjentów powinny być…