Marketing przychodni - jak pozyskać więcej deklaracji?

11 sierpnia 2016

Zgody na otrzymywanie komunikatów marketingowych otwierają drzwi do nowych kontaktów z potencjalnymi pacjentami. Co zrobić, aby liczba deklaracji rosła z dnia na dzień?

Rejestracja maili w GIODO

Na wstępie warto zaznaczyć, że zbiór danych adresatów maili trzeba zarejestrować w Generalnym Inspektoracie Ochrony Danych Osobowych (w skrócie GIODO), a przychodnia gromadząca takie informacje musi przeszkolić swoich pracowników. Kurs ten można połączyć ze szkoleniem z zakresu obsługi elektronicznej dokumentacji medycznej. Szczegółowe wytyczne dotyczące kwestii prawnych e-mail marketingu są zawarte w ustawie o ochronie danych osobowych oraz w rozporządzeniach.

Mailing

Obecnie e-mail marketing jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi komunikacji nowoczesnych placówek medycznych. Wysyłka maili to pierwszy krok do nawiązania długotrwałych relacji z nowymi klientami. Widomości mogą być targetowane ze względu na różne kryteria, tj. wiek, płeć, miejsce zamieszkania. Nie należy mylić e-mail marketingu ze spamowaniem, ponieważ odbiorca e-mail marketingu musi uprzednio wyrazić zgodę na otrzymywanie komunikatów.

Potencjał e-mali marketingu

Siła narzędzia, jakim jest e-mail polega na popularności poczty elektronicznej, szybkości przekazu informacji oraz prostocie z korzystania ze skrzynki mailowej. Zapoznanie się z treścią wiadomości zajmuje adresatowi zaledwie kilka sekund. Placówki medyczne są w stanie wysyłać setki maili w ciągu kilku minut praktycznie bez kosztowo. Mailing warto połączyć z innymi akcjami promocyjnymi. Funkcji e-mail marketingu jest wiele: wzrost lojalności obecnych pacjentów, pozyskiwanie nowych, budowanie profesjonalnego wizerunku, czy komunikowanie o nowości w ofercie przychodni.

Newsletter

Każda osoba zapisująca się na newsletter przychodni musi wyrazić dwie zgody o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) przez…” (dane lecznicy) oraz „Wyrażam zgodę na przekazywanie mi informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej przez…” (dane przychodni). Dobrą praktyką jest umieszczenie zacytowanych treści w treści maila potwierdzającego zapis do newslettera z prośbą o akceptację.

Jak zachęcić potencjalnych pacjentów?

Wymóg wdrożenia elektronicznej dokumentacji medycznej rozpoczął proces informatyzacji polskiej służby zdrowia. W tę koncepcję wpisuje się nowoczesny wymiar e-mail marketingu. Dobrym pomysłem, który przekona sporą grupę potencjalnych klientów do wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji marketingowych, jest zaoferowanie wartości dodanej, np. cyklicznie wydawanego magazynu wydawanego w formie elektronicznej albo rabatu na którąś z usług medycznych. Dzięki temu chorzy chętniej będą zapisywali się do newslettera.

Sprawdź jak Mediporta możewyglądać u Ciebie

1

Wypełnij formularz kontaktowy

Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.

2

Otwórz e-mail z linkiem do demo

Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.

3

Porozmawiaj z naszym ekspertem

Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.

    Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.

    Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.

    Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.

    Szczegóły dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych dostępne są w ramach zakładki RODO.

    Polecane artykuły

    Opieka Koordynowana w Mediporcie

    20 maja 2024

    Opieka Koordynowana w Mediporcie

    Koordynowana Opieka Zdrowotna (KOZ) to nowoczesny model opieki medycznej, który stawia pacjenta w centrum działań diagnostycznych i terapeutycznych. Dzięki KOZ lekarze rodzinni mogą zlecać badania, które do tej pory były dostępne tylko u specjalistów. Pacjenci z chorobami przewlekłymi, takimi jak: choroby kardiologiczne, cukrzyca (diabetologia), choroby płuc (pulmonologia), choroby…

    Rola rejestracji w funkcjonowaniu placówek medycznych

    27 lipca 2023

    Rola rejestracji w funkcjonowaniu placówek medycznych

    Sprawne działanie przychodni zależy od skoordynowanej pracy personelu medycznego i administracyjnego, a także odpowiedniego zarządzania procesami organizacyjnymi. Skoordynowana praca personelu to kluczowy element osiągnięcia wysokiej jakości i efektywności opieki medycznej. Dzięki temu przychodnia może lepiej sprostać potrzebom pacjentów, osiągnąć lepsze wyniki leczenia i zbudować silne fundamenty…